|
|
|
|---|---|
|
Var ute o provkörde en M5 i helgen, och den vill jag köpa. 2002. 2500 mil. 389.000:-. 1 ägare. Nyskick. kan det va rätt pris? Är det någon som vet vad ex en service till en sån kostar? Lämnar man bilen på auktoriserad Bmw-verkstad, el finns det andra? Förstår att försäkringen är hög,orimligt hög, men det kostar att ligga på topp... mvh Håkan | |
|
Först: Välkommen till forumet! Rent spontant tycker jag att priset låter lite högt. Visserligen en lågmilare, förutsatt att mätarställningen är rätt. |
|
| Ett tips: Använd "sök inlägg"-funktionen upptill och skriv "M5 and E39" som sökord så får du mycket matnyttig info om M5:an. | |
|
Tjena Lasse Service om du avser olja är inte så himla mycket dyrare än en vanlig 3-serie, köper du TWS via autopowers delar säljes betalar du 129:-/L x 7,5 L. Men jag vet att ägaren till den M5 jag tittat på betalat 15' för 10k mila service på aukt. verkstad. Men om du liksom jag tycker det är rättså skoj att pyssla om ögonstenen själv så blir det ju inte så himla dyrt. Försäkringen på en -00 låg på 5800:- /halvår på BMW orginal försäkring med 3000:- i självrisk 1000mil körsträcka. Inte så blodigt heller. Betydligt dyrare att köra hoj i detta avseende. |
|
|
Hej ! Tack för svaren ! Hoppas banken godkänner min låneansökan.... När jag frågade om servicen menade jag att man vill ju gärna ha den dokumenterad, och det blir ju svårt med det om man gör det själv. Köper jag en bil för 350 tusen vill man ju ha riktig dokumentation....En 02:a borde det ju vara nån garanti på, eller? mvh Lasse |
|
|
3 år från inköpet. just in time.... |
|
|
En härlig bil kommer du att få! Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.