|
|
|
|---|---|
|
är det någon som vet någon firma som säljer kitt så man kan bygga lambo dörrar på en e30 å va det är för pris på det i så fall?? lr skall man bygga själv!! "Bmw förlänger livet" | |
|
www.mhstyling.se Dom fixade lambo till min E46. Dom ska ha lambo dörrar till en massa bilmodeller. Kolla med dom. Nike |
|
|
va var priset för dina då e det dyrt?? "Bmw förlänger livet" |
|
|
Räkna med runt 17,000Kr för din bil. Såg att G2styling hade ett färdigt lambo kitt till E30 för 17900kr. Tror att även stylabilen har till din bil. Dom kanske e lite billigare. Nike |
|
|
oki för ja såg att mhstyling tog nåt sånt oxå..det är ju mer än va bilen e värd så de får nog vänta i såfall=) men tack för hjälpen "Bmw förlänger livet" |
|
svavelvinter |
Jag har stylabilens lambodörrar, kan rekomendera dessa. Det är ganska krångligt att montera dock, räkna med minst 15-17 tusen för själva kittet, hade du räknat med mindre så är du ute och cyklar i nattmössan... |
|
ja trodde något runt en 8-9 tusen. men va är det som ingår i kittet då?? å min nattmössa e alltid på så det är lugnt=) "Bmw förlänger livet" |
|
|
stylingkompaniet har även dem lambodörrar. Länk |
|
| Svavelvinter: Visst, stylabilens m.m lambodörrar är snygga, men FRUKTANSVÄRT opraktiska. Då dessa har båda orginalgånggärn/lambo gånggärn vad jag fattat. Öppnar som vanligt en bit, sen hissa upp dörren i luften. Vad händer om du har en kompis som t.ex glömt detta? Dörren går väll rätt ner i marken och åt helvete med 17.000? Sen måste du väll lirka den i "gäng" för att kunna stänga den också? | |
| ska förtydliga så ingen missuppfattar. Då du stänger dörren sista biten som vanligt, så när du tar ner dörren från luften måste den in i gäng för orginal så du kan stänga den. Om du från luften "glömmer" detta går väl gängen åt h*lvete och dörren rätt ner i backen? | |
| Finns säkert nåt stop som hindrar för att dörren sak gå att slänga upp rakt ut, om det nu inte skulle finnas det så tror jag att upphängningen för dörren tål en del stryck. Så det är nog ingen störe risk för attd et ska hända | |
|
Skrev frågan till svavelvinter då han verkar vara den ända på tråden med erfarenhet av dörrarna, fredrik. Av filmen på hans hemsida att tyda så är gängen när du stänger dörren svår att hitta, hans far står och juckar dörren i läge i någon sekund. Hur är det när man stänger dörren, svevelvinter, finns det ett "stopp" som klarar dörrens vikt utan att knäckas? |
|
svavelvinter |
När filmen togs så hade jag jobbar 30 timmar i sträck med att fixa dörrarna, och var väldigt trött...varför det ser svårt ut att stänga dom är pga att en list kom imellan. Dörrfästena är dom mest praktiska jag nånsin sett på marknaden...dom går att ställa in hur långt ut man kan öppna utåt och uppåt, hur långt man måste öppna dom utåt innan man kan fälla upp dom samt hur långt ned dom ska gå... allt går att ställa in = kanon! dock krångliga att montera som sagt :) kul att du hittat min hemsida xarg, den kommer uppdateras snart, bilen kommer snart från lackering ;) |
|
svavelvinter. vad är adressen till din hemsida? alltid lika kul och kika på andras hemsidor och bilar. |
|
svavelvinter |
Länk väldigt restriktiv nu, tills efter premiärvisningen... kommer ske på street cars fest i Örebro 7-8 maj, hann inte färdigt till Elmia tyvärr. vi ses |
|
hur skulle det se ut med lambo dörrar på en E34 Touring ** undrar ** alltså alla 4 dörrarna ?? nån som gjort el. sett nåe liknande? ** Live Fast - Die Young ** |
|
svavelvinter |
skulle inte fungera på bakdörrarna, finns ingen plats för gångjärnen... dessutom skulle det förmodligen bli riktigt fult, e34 tourning e ingen bil man försöker göra snygg, iaf inte jag... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.