|
|
|
|---|---|
| Nu är det så att jag dammat av bilen efter vintern, men den var lite svårstartad... Det visade sig att Lmm:en var kass :( Men efter byte av den startar den inte ändå, det är som om den surar ner sig. Men jag har en strömbrytare till bensinpumpen som jag stänger av innan jag stänger av tändningen, men ändå surar den ner sig. Går hur perfekt som helst bara man får igång den, men sen dagen efter när man ska starta den, är det som den surat ner sig... *hmmmmm* Bilen ifråga är en E30 med m20b25 med turbo på, det är org insprut och tändning, fastän ommappat efter turbo, tacksam för hjälp... | |
Jeppe W |
Taskiga spridare kan släppa igenom bränsle även vid avstängd motor och på detta sätt sura ner motorn. Prova att släppa ut allt övertryck i bränslesystemet på kvällen å se om den fortfarande är sur på morronkvisten. Skulle den INTE vara sur skulle jag gissa på spridarna är slut. En teori iaf! |
|
hmmm skummt. det där med Lmm känner jag igen, var precis lika med min 318 förra vårenbilen gick inte med lmm inkopplade så jag körde utan en helg, gick surt som fan å kom 21 mil på 55liter, men man missar ju inte årets första crusing. Jag bytte lmm men blev inge bättre, mätte upp kablarna mellan boxen å lmm, inget fel men gjorde rent alla kontaktstycken å sen startade den å gick med gammla lmm. det där med läckande spridare låter vettigt. borde bli sur direkt när den har stått en stund isf Länk |
|
| Ja, det kan vara läckande spridare... Men jag har en stömbrytare till bränslepumpen som jag stänger av innan jag stänger av motorn, så det ska inte finnas något tryck, men ändå surar den ner sig... Hmmm!!?? Skumt är det!! Tacksam för mer hjälp... | |
Jeppe W |
Det blir alltid lite tryck kvar i systemet, typ slangar som "flexar" lite, en btr där fjädern ligger på lite osv, koppla därför lös soppaslangen på lämpligt ställe samt glänta på tanklocket för att vara på den säkra sidan! |
| Har du kollat så att jorden till motorn är okej.. en kompis hadde problem med att spridarna stod öppna så han lämmna in för felsökning och då var det jorden som var dålig. Enkelt om man bara hittar det.. | |
| Ja, det blir väl till att kolla lite då... Tacksam för hjälpen, även mer tips om vad det kan vara.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.