|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har precis köpt min bimmer och har nu upptäckt att det "slår" ibland i framvagnen. Det är ett ganska hårt klonk som man hör från höger fram. Jag har inte riktigt lyckats lokalisera det till 100% eftersom ibland när man åker i gubb (särskilt när man åker med lite fart) så hörs det inte och ibland så hörs det när man svänger. Det slår till på något sätt. Sen är ratten inte helt rak när hjulen är raka utan det är kanske 1-2 cm åt höger. Vad kan problemet vara? Ps mitt första inlägg blev deletat?? Tacksam för svar! Oskar | |
| Du har nog ett "standardfel" på din BMW. Kan vara den yttre spindelleden som är glapp eller så är kränghämnarstöttan glapp i sin led. Spindelleden måste pressas ur bärarmen för att kunna bytas medans krstöttan bara skruvas loss, enkelt ingrepp. Att ratten står litet snett kan bero på att spindelleden är glapp. Hissa upp bimmern och kolla ! | |
|
Hej! Jag bytte den inre spindelleden på samma sidan för inte alls längesedan. Så det kan vara den yttre som tröttnat nu? ska kolla tack för svart! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.