|
|
|
|---|---|
|
Tänkte smälla dit ett Öppet Luftfilter på min kärra, någon som gjort det som kan ge nåra tips? Vad blir bättre/sämre? Vilket märke är att rekommendera till M3? Tack på förhand! | |
|
Gör det inte! Det enda positiva är grövre insugsljud, det negativa är att du suger in mer skit i motorn ... Sätt i ett sportfilter i originalboxen istället! |
|
|
Ok, vilket märke är att rekomendera då? Green Cotton, Kn, Jamex el nåt sånt? Kanske inte spelar någon större roll? |
|
| Tror inte det spelar nån större roll, men K&N har jag hört mkt bra om! | |
| Då gäller de bara att hitta nån bra leverantör som har bra pris då ;) | |
|
Märker man nån skillnad då? Eller ska man smacka dit ett nytt org. filter? hört mkt shit om dessa filter me, att luftmängds mätare pajar mm.. |
|
|
Vad är du ute efter? Ett tuffare ljud eller är det för att ev. försöka höja effekten? Byt inte såvida du inte redan bestämt dig för att du måste ha ett öppet filter. Själv skulle jag aldrig fundera på det faktiskt. (Om inte annat blir det en massa extraarbete att hålla filtret i skick) /Marcus |
|
|
Mitt nuvarande filter är svart nu ;) Ja vill väl delvis ha coolare ljud o lite piggare motor skadar inte. Men ja vill helst inte slita mer på motorn :P |
|
|
Köp ett BMC koniskt filter hos www.motorshop.se så har du det hemma innan helgen lätt! Köpte ett sånt till min. |
|
|
Hmm då måste man väl ta bort lite luftkåpor för att få dit ett koniskt? Sen är väl problem Nr2, hur man får in luften på ett bra sätt. Samt leda bort ev. varmluft.. |
|
|
Du får sportigare insugsljud, effektökning tror knappas på att man får med en direct air luftfilter. JAg har en Lintec en stor öppet direct air luftfilter och insugljudet hörs på flera meters avstånd måste jag säga.. Det är så pass mycket att insugsljudet överlappar bort avgasljudet på min M5:an när man ligger vid 5000 rpm. Sammanfattnigsvis - Vill du ha bättre sportigare insugsljud köp en öppen luftfilter - Är du intresserad av effekten då köp inget alls sportluffilter.. - Är du rädd om motor köp inte då för att det kommer att suga massor med damn särkilt på den här tiden då MVH Mau |
|
|
Såg detta, verkar rätt bra. Länk resp. Länk Verkar riktigt intressant ;*) |
|
|
Ett sånt BMC-filter, dvs CDA, gav 20 hk effektförlust på vår rejsbil. Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
| Hur kan de komma sig... Borde ju inte vara nån nackdel att man får inte renare o finare luft? me mer tryck dessutom... låter skumt | |
Philly |
Jag har ett KN insats i min, mkt nöjd! BMW |
|
du har ett kn filter o orginalboxen med andra ord "Philly" ? Hör du nåt annat ljud, el låter de likadant..? |
|
|
Ja du, hur kan det komma sig? Man får helt enkelt mindre med luft eller luft med fel sorts turbulens så det blir mindre effekt är min gissning. Att den skulle vara renare med "sportluftfilter" är en myt, pappersfilter renar mycket bättre. Stöd Team Schwedenkreuz! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.