|
|
|
|---|---|
|
tjena, jag monterade plasma mätartavlor i min Z3. Jag behövde inte ta av nålarna, det gick att trä över dem. Men när allt är på plats så ser det ut att vara för tight. plasmatavlorna är lite tjockare än en vanligt folie och då hackar hastighetsmätarnålen på väg uppåt. Vad jag undrar är: hur mycket kan man dra mätarnålen uppåt för att öka på "clearance mellan nålen och mätartavlorna? vad jag har förstått så sitter mätarnålen på en nålaxel genom att vara itryckt på den? funkar det att dra upåt typ 2mm utan att mätarnålen åker av sin axel? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm | |
|
Du måste vrida moturs samtidigt som du drar RAKT upp UTAN att böja nålaxeln. Tycker att du ska ta bort visarna helt o sen trycka tillbaka dem igen lagom djupt till dina nya tavlor. Kolla noga innan du börjar röra visarna exakt hur de står i nolläge utan tändning annars kommer du ha att göra ett BRA tag innan du vet att de visar rätt igen när du tryckt tillbaka dem. :/ Detta gäller E30 mätare men antar att de är lika konstruerade på din kärra... get on with it... |
|
|
moturs? men sitter det inte ett stopppinne vid =kn/h som gör det omöjligt att trycka moturs? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
jo visst gör det... men det var inga problem att försiktigt böja upp nålspetsen över stoppinnen o sedan fortsätta vrida. De släpper ganska fort om du drar hårt uppåt o vrider samtidigt. Typ sådär ett kvarts varv till ett halvt... |
|
|
tack! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.