AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.113

Rattvibration på tomgång lika med krockad bil?

Bekant påstår att man i princip inte skall känna några som helst motorvibrationer i ratten vid tomgång på e36 cabrio och sedan/coupé. Om man kan göra detta indikerar det tidigare krockad bil med dålig riktning alt motorkudde/fästesfel. Kan detta verkligen stämma? Ngn som har erfarenhet/kunskap om detta? Tycker att i princip alla e36, 328 jag provat finns det en viss liten vibration i ratten v tomgång, paranojan växer ju sålunda....och köpet blir aldrig av...
parolof
Det var något nytt
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Välkommen till forumet!

Tomgångsvibrationer kan beror på massor av saker, men att en bil skulle vara krockskadad bara för att det vibrerar är inte det första jag skulle tippa på.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Sätter du dig i en fabriksny bil hos din lokala BMW-återförsäljare och känner i ratten på tomgång så lovar jag dig att du känner vibrationer även där.

Flåklypa
Tackar för de snabba svaren,tycker även jag att detta verkar vara osannolikt att inga vibrationer skall kännas men min bekant är garantireparatör (i och för sig inom bilelektronik) med en lång och stor erfarenhet av "fixade" bilar varför han varnade mig för just detta. Han menade att på BMW:s 6 cyl modeller skall det i princip vara helt vibrationsfritt. Vi får väl se vad forumet kommer fram till.
Det var det dumaste jag hört då måste ju vara kraftiga vibrationer men nej tror inte ett ögonblick på det där kolla runt du och glöm det där tankarna men gå gärna inpå begagnatguiden och kolla där olika tips vid köp av en eventuellt importbil och andra begagnade bilar
Lycka til du blir med allra största sanolikhet nöjd

Bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.