AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.163

M3 Service

Ska göra inspektion II på min bmw m3 cab -1995.
Fått Priser mellan 7000-8000kr. (aukt serice).

Någon som har service ställen att rekomendera?
Ska ligga runt Jönköping, bor själv i Eksjö (småland).

mvh Fredrik
Kan säga att jag även tar priser från icke aukt serviceställen.

mvh fredrik
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Vet ej om du är intresserad av att åka 15 - 18 mil för att göra en service. Men i Linköping finns en firma som heter GA´s bil och Motor, de gör en Insp.II för ca. 4500 - 5000 kronor. De kan BMW det kan jag lova. Senast jag gjorde en InspII hos dem tog de 4500kr men det var ett par år sedan. Du bör dock kolla upp om de byter gasspjällpotentiometern och dyl. för det är jag osäker på.
Jag vet dock att de byter precis alla vätskor.

mvh/Flisan
Vill du verkligen att en icke-autkoriserad verkstad skall utföra den stora (mest komplicerade) servicen på din M3?

Ok, hade man haft en 318 eller liknande så spelar det ju ingen roll vem som utför servicen, vilken verkstad som helst har tillräckligt bra kunskap om bilen och motorn... Men en M3?
Tycker du inte att det skulle kännas tryggare att betala några hundralappar extra och låta någon som kan M3 göra jobbet?

/Marcus
Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Lämna in bilen här, handla öl och köp pölse i Helsingör över dagen.

Länk

PeO.
Fl
406
Flisan
BMW M3 Coupe -93B
Darklight, nu handlar det ju inte om "några extra hundralappar" utan snarare om 3 -4000kr.

Dessutom så är en Insp.II på inget sätt komplicerad för en mekaniker som är van vid BMW, Porsche, Ferrari osv....

70% av jobbet vid en insp:II är ju byten av vätskor, av de kvarvarande 30%:en är 50% "avancerade saker" och resten är bullshitgrejer som man själv kan fixa, typ kontrollera torkarbladen osv....

Som sagt är man mekaniker så kan man lätt fixa även en M3:a, den är inte speciellt mer avancerad än någon annan bil.

mvh/Flisan

PW
191
PWM3
M3 -94
///Magic by Holset and DTA P8PRO
håller med flisan!
bara för att man jobbare som mek på aukt verkstad betyder inte det att man gör ett bättre jobb än någon som jobbar någon annan stans! Kan ju faktiskt vara tvärtom!

i´m not driving too fast...
...i´m just flying too low!
Visa användare
44
BOLLE69
BMW 528iA-1996
Andrea på GA´s bil o motor kan BMW M3 han tävlar juh själv med en sån ,han kom 3 förra året i WSLC väst svenska långdistans cupen han mekar även porsche och ferrari dom som äger såna bilar ,brukar vara noga med vart dom servar sitt skötebarn.

Länk
Visa användare
44
BOLLE69
BMW 528iA-1996
Förlåt dom vann ju WSLC

Lite om hans team Länk
Visa användare
44
BOLLE69
BMW 528iA-1996
Dom ligger inte på latsidan precis,gick in på deras hemsida /nyheter .

2005-04-19 Team Yellow ska 2005 köra 3timmars i SLC bilarna som vi använder är den gammla trotjänaren nr 40 BMW E30 V8 kompressorkonverterad som vi körde 12timmars finalen 2003 samt BMW M3 E36 som vi bygger en ny kompressormotor baserad på M3 3.0L. 2005 kommer vi att använda båda bilarna för att sortera ut grejorna samt utveckla motorerna samt styrsystemet så att vi kan satsa på ricktigt under 2006

Det ser ut som ett roligt BMW-racing år

SLC svenska långdistans cupen är ju under STCC
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.