|
|
|
|---|---|
|
Nu är det dags att byta olja i kärran men jag vet inte hur många liter som ryms i motorn. Någon som kan hjälpa mig med det? Är det någon som vet vad som skiljer på Castol SLX 0W30 Longlife och Castrol SLX 0W30 Longlife 2. Är 2:an bara en efterföljare eller? Tack på förhand Mvh Polarbear | |
|
Om du kan reg.nr. så knappa in det här: Länk och så knappar du in de 7 sista tecknen (VIN) i chassinumret här: Länk tror att oljemängden står där... Mvh |
|
|
Tack så mycket för hjälpen... Polarbear |
|
|
För övrigt köpte jag "vanlig" SLX från: Länk Rekomenderas! Mvh |
|
|
Tydligen har han även Castrol SLX 0w30, BMW LongLife-01: Länk Mvh |
|
|
Jag har en kontakt där jag kan köpa Castrol SLX 0W30 för 65kr/l. Men tack ändå. |
|
|
Hej Kent, råkade läsa dina inlägg om oljan. Är själv ute efter Castrol olja till min bil, Castrol SLX LL04 0W-30. Hade du något ställe där man kunde köpe oljan till bra pris? //Janne (från Blockvägen..) |
|
|
d-power. Tyvärr så kan jag nog inte hjälpa dig. Polarbear |
|
|
min 530iA rymmde 8.7 liter vid ett oljebyte.Kanske rymmer din lika mycket. theangel |
|
|
och om någon vill veta den korrekta oljemängden på en 530d med M57 vid oljebyte så är det 6.5liter. /Fredrik |
|
|
theangel: Fick du i 8,7 liter i din,stämmer verkligen de? |
|
|
vid servicen fick verkstaden i det,delman upplyste oss om 7.5liter vid oljebyte vilket då inte stämde. theangel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.