|
|
|
|---|---|
|
Jag vill serva mitt centrallås på passagerarsidan på en E36 cabbe. Finns det några problem när man tar ner interiören, typ saker man kan råka bryta av eller sabba ? Eller är det straightforward ? Anledningen att jag vill kolla på det är att låset ibland inte lyckas låsa/låsa upp (trots att centrallås-motorn går). Det går alltid att låsa/låsa upp med nycklen utifrån, men ibland är det problem även med dörr-handtaget från insidan. /Björn | |
|
Åk till BMW och köp en näve platsclips som håller fast innerdörren. De kostar bara några koronor styck och är spröda när de blivit gamla och några går bergis säönder när du tar av plasten som kläder innerdörren. Se också till att lossa skruvarna som håller fast plasten på innedörren - i min 325cab -94 är det två skruvar som sitter dolda under plasttäckbrickor men det finns varianter. Lossa också ramen runt döröppningshandtaget på innerdörren - ramen ska skjutas framåt för att lossa på min bil. /Patrik |
|
|
Tack för tipset med plastclipsen, verkar sunt. I övrigt verkade det lätt att ta ner dörren, jag hittade den här sidan som beskrev det med foto: Länk där tipsar de också om clipsen :) Jag har också de dolda skruvarna med plasttäckbrickorna, ser det ut som. /Björn |
|
|
du passade inte på att skriva en "gör-det-själv" länk om det när du lika var där :=) har letat här men inte hittat nå vettigt. tre dörrar är helt Döda förutom nån enstaka gång när dom faktiskst låses ??? har tagit bort dörr-sidan in till plåten men sen fattar jag nada, är det svårt att komma åt motorn? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.