AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
897

Airbaglampa E46

Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Har haft problem med min airbaglampa som lyser emellanåt. Började för ett halvår sen och då fick jag hjälp av en Bmw-mek som återställde den elektroniskt. Han sa även att det var nån "platta" under passagerare-sätet som eventuellt måste bytas. I början så gick det ett par veckor mellan varven, men nu det sista så har jag fått samma fel inom ett par dagar efter att samma kille återställde igen. Kan det vara just den "plattan" eller något annat? Om det är så vad kostar det att fixa?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är ett vanligt fel på E46 och E39/E38.
Länk

///MVH Hasso
Länk
De t vanligaste felet är glapp i kablaget under passagerar stolen. Om jag inte missminner mig så kostar ett nytt kablage runt 1000 kr. Men en DIS avläsning berättar exakt vad som utlöst felet i airbagsystemet. Efter att kablaget är bytt så behövs en ny nollställning.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Alla E46:or av 99 årsmodell blev kallade till verkstad 2000 för att åtgärda fel på airbagsen, kolla om din har blivit inlämnad.
Det var speciellt sidoairbagsen som det gällde.
Ma
91
Maco
525iT-04 E61
Kollade med verkstad idag. Runt 3500 skulle de ha föra att byta.
Han återställde igen och tyckte att jag skulle vänta lite till med att byta för enligt honom så kan det gå flera månader till innan den lyser igen.Tyvärr så har fallet inte varit så det sista. Jag får väl bita det sura äpplet och byta nästa gång. Fin simulerng hasso!
Men inget för mig:)
Var det goodwill för reparationen av airbagen år 2000 Clubsport? Men även om min inte har blivit inkallad så blir det väl ändå ingen goodwill eftersom det har gått så många år eller?
Maco

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.