|
|
|
|---|---|
|
Måste jag valsa skärmkanterna om jag sänker 40 fram å 60mm bak??? | |
|
60fram Å 40 bak ska de vara. Ingen som sänkt bilen med denna sänkningssats??? |
|
|
Hej. Vad har du för fälgar/däck; storlek, bredd och helst ET? /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok: Länk |
|
|
Hej! Har 17" 215/45. Et vet jag faktiskt inte |
|
|
Jag har 60/40 sänkning med fjädrar och gasdämpare från FK. Fälgen heter Aez Paron, är 18x8,5 och har ET35mm. Däcken är Goodyear Eagle F1 225/40-18 som det är nu och det funkar kanon. 60/40 är en mkt snygg sänkning på e36. Själv kommer jag att köra 215/40 fram och 245/35 bak. Ska även montera 75/35 sänkning eller Coilover får se. Se bara till och sänk med både dämpare och fjädrar annars blir det ingen hit... Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Och för att svara på din fråga så är svaret med största sannolighet nej. Jag vet ju inte din ET nu men jag tror inte att du behöver valsa skärmarna. Mvh. B "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
| viker man bara upp innerkanten på skärmarna när man valsar eller kan man trycka ner kanten och skära bort den helt? | |
|
Hade samma sats som du på och körde med lätthet och utan skrap i skärmakanterna med 225 bredd.Rullade med 18" som 17" vid olika perioder jag ägde bilen,inga problem alls förutom att det tog fram i vid fulla rattutslag i innerskärmen fram. Bara se till att köpa fälgar med rätt ET mått. |
|
|
ja måste ha fel ET; för nu har ja 40/40 sänkning på min bil. Och vid acceleration, (kraftig) så häör man svagt att de tar i bak, samt med mycket folk i bilen. Och även om man kör fort åp en kurvig väg, så tar det i ibland :S Måste man ta av fälgen från däcket för o mäta ET ? " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
| tjenare...det enda du behöver göra e att åka till mekonomen och köpa genomslagsgummi...som du enkelt monterar in i fjädrarna...kostar ca 200kr mvh/martin | |
| mackis det var till dig =D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.