|
|
|
|---|---|
|
hur stark är strömmen i remoten exakt? är de 12v? 3v? jag vet att den är svag eftersom de enbart är en "styrström" för att steget ska känna av att de ska slås på, men hur svag är den egentligen? ///JOhan | |
| En siffra jag sett på någon head-unit är att remote-utgången inte får belastas så att strömmen överstiger 500 mA. Så mycket krävs emellertid inte för att ett remote-tillslag på ett slutsteg skall aktiveras. | |
|
Johan: ström=Ampere (A), Spänning=Volt (V) .... dvs: STRÖMSTYRKAN i remoten är max 0,5A medan SPÄNNINGEN är +12VDC.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
okej, men om man tex vill ha steget inne hur får man en strömstyrka på max 0,5 A? är de att härja med en massa motstånd å sånt från ELFA då eller? :P ett bilbatteri ger ju alldeles för mycke de är väl runt 40-70A i dom? ///JOhan |
|
|
okej, men om man tex vill ha steget inne hur får man en strömstyrka på max 0,5 A? är de att härja med en massa motstånd å sånt från ELFA då eller? :P ett bilbatteri ger ju alldeles för mycke de är väl runt 40-70A i dom? ///JOhan |
|
|
Du behöver inte bekymra dig om att steget ska få för mycket ström. Det drar vad det behöver, inte mer. Såvida det inte blir fel någonstans förstås. En säkring på 1A eller något på plusmatningen kan vara en god idé. |
|
|
Det funkar inte så, det är snarare steget som drar ström från batteriet till remoten. Du kommer inte att ha sönder något om du kopplar en remote direkt på batteriet. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Bilbatterier kan leverera 500-1000A kortvarigt... Remoten är bara en "start signal" så när slutsteget får +12V på remote ingången så "startar" slutsteget och tar den ström den behöver direkt via dina grova väl avsäkrade strömkablar.. Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Om du vill köra ditt slutsteg inne (i huset antar jag) behöver du bara koppla hyfsat grova kablar från plus och minus på batteriet till respektive anslutningspunkter på slutsteget. Därefter kan du ta en liten fjuttkabel och bara sätta en bygel från batteriplus på slutsteget till remotens anslutningspunkt. Då kommer steget att ständigt vara på, och därmed gradvis tömma batteriet, men jag antar att du inte har för avsikt att ha en sådan koppling stående under någon längre tid. | |
|
tack för alla svar! nu vet jag hur jag ska göra. ///JOhan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.