|
|
|
|---|---|
|
jag hör ett rasslande ljud från motorn vid 3500 varv och uppåt? Är det kamkedjan eller nått annat som låter. Min bil är en BMW 325 coupe 92. | |
|
Det är mycket troligt kamkedjan. Det sitter två stycken en som går mellan kammarna och en som går ner till veven. Dom är inte alls speciellt dyra, bara lite arbete att byta dom. |
|
| tack för hjälpen. | |
|
Bpower:Det behöver inta vara kamkedjan, kan vara plåten under katalysatorn som brukar släppa. Då låter det som det rasslar under körning vid vissa varvtal, eller när du gasar på tomgång. Låter det när du startar bilen? Jag hade det på min 320-93, lämnade in den hos en kille som svetsa fast det igen. Efter det blev det tyst. Lyssna och försök lokalisera varifrån det kommer. Som sagt det behöver inte vara kamkedjan. Mvh Jan. |
|
|
Om det är kamkedjan som låter så är det mest troliga kamkedjespännaren + glidskenan som behövs bytas. Mvh |
|
| Länk | |
|
ne det kan inte vara katten, för själva "rasslandet" kommer från motorn mellan 3000 och 4000 varv. |
|
|
det kommer från insugningsrören |
|
|
Ljudet som kommer mellan 2000-3000 varv på en M50 med Vanos är antagligen resonansljud i insuget. MVH |
|
|
MEN DET SITTER VÄL INTE VANOS PÅ EN 92...OM JAG TROR RÄTT KOMM VANOS PÅ 93ORNA ///325/// |
|
|
Det finns en par -92:or med Vanos. De är gjorda i slutet av året. MVH |
|
Emil-Rokkar |
Hejsan ! Har det problemet också. kommer vid 3000 varv. försvinner vid vissa varv och kommer igen.. ibland låter det inte alls.. Och när det väl låter är det bara vid vid fullt gaspådrag? Min är en 325 92.a Hur löste det sig för dig Bpower??? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.