|
|
|
|---|---|
|
Vilket lufttryck ska jag ha? Det som står i instruktionsboken lär väl knappast gälla när man inte har orginaldimensionerna? Har 255/40-17 bak och 235/45-17 fram. Vad kan vara lämpligt? | |
|
Du har samma dimensioner som jag... tippset jag fick av gummimojjen sist ja bytte däck var att ha riktigt duktigt med tryck i sånna breda däck, speciellt fram, tydligen ska det hjälpa mot att de slits ojämt, speciellt i ytterkanten. Inte helt säker men ja tror ja körde med runt 2,5kilo fram o straxt över 2kilo bak... kommer inte ihåg eftersom ja inte kör den på vintern o därför inte kollat på länge... Finns säkert många fler teorier om detta dock. Länk min pärla |
|
|
Man ska ha betydligt mer än 2 bar i ett 17" lågprofildäck, jag har 3,2 i mina 255/40 - 17 och 3,0 i mina 225/45 - 17. Någonstans runt 3 bar är lämpligt för dina däck. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| Jag kör med ca 2.7 fram och 3.0 bak på 540:n med samma dimensioner som du har. | |
|
De va en hel del man skulle ha i, ska genast kolla upp mitt däcktryck. |
|
|
Jag får rätta mig själv, när ja nu tänkt efter var det nog 3,5 fram o en bit över 3 bak.... Länk min pärla |
|
|
Jag säger också kring 3 för fram och något högre bak. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.