|
|
|
|---|---|
|
Alltså, vilka BMW har den stora diffen som satt på de lite nyare E28orna? Har den lilla på min och tänkte uppdatera, så den ska vara bolt-on, för det är väl den nyare diffen på min? /Marcus | |
Paap Reeder |
På 528/535 from -85 sitter den stora diffen med förskjutet bakgavelfäste. Tror inte att de små diffarna har förskjutet fäste ... men är ej säker. MVH /// Paap R |
|
Så man måste ha det förskjutna fästet från 528/535 och stora diffen, passar det från andra modeller med stora diffen måntro? Visste att det var något skumt, eftersom jag sett att riktmåtten skiljer på de nyare 528orna. Dock så litar jag inte helt på de måtten, men frågan är om man bara ska borra nya hål i karossen och skruva fast diffklumpen. Någon som bytt till stora diffen på 528 som vet? Back to topic kanske, vilka BMWs har den stora diffen? :) |
|
| upp en bit. | |
|
exempelvis 535i har den "stora klumpen". /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Oj då läste lite snabbt att någon redan givit det svaret... :) /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
Paap Reeder |
... allt går ju men det är ett jäkla jobb att flytta fästet i karossen. Vill minnas att det rörde sig om 13 cm ... men har glömt nu. Jag köpte en 84:a med 3:65 och skulle skruva den på min 535:a som ju har 3:07. "Misstänkte inget" förrns jag med domkraften skulle lyfta upp bakre fästet på plats.... shit happens! Aha.. tänkte jag .. jag byter bara bakgaveln från min 535:a ... men det visade sig att 535:ans slutvxl är ca 10% större. Vill minnas att även k-hämmaren är formad "runt" fästet så även den måste i s f bytas. Inte framkomligt enligt min mening. MVH /// Paap R |
|
Har de äldre en annan utväxling alltså? Ska ha justerbara k-hämmare så det är inga probs, sviktaxlar ska dit med mumsigare kardan med ;) Men har man diffen med drivaxlar och medbringare samt det förskjutna fästet så ska det gå? Är inte rädd att svetsa om det behövs ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.