|
|
|
|---|---|
|
Idag har jag gjort kraftiga försök att få bort bromdammet på mina alufälgar. Jag har använt wheelclean från turtle, asfaltsrengörings medel och autosol. Är det någon a där ut som är duktig på att få bort dom små små prickar som finns kvar. Jag vill ju vaxa fälgarna ordentligt nu inför sommaren. MVH Rådlös Thomas //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. | |
|
Svinto funkar bra och repar inte. M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk |
|
| Vet en bilrekondare som använder något han kallar för fälgsyra.. verkar vara grymt effektivt! | |
| Bytt sen till EBC Green Stuff belägg, har gjort det nyligt, verkar knappt damma alls! | |
|
tja, ugnsrengöring brukar funka bra, men prova på baksidan av fälgen först så att du inte får med dig färgen:) /Martin |
|
|
Ska prova med svinto först...det sitter ju som faen. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
passa dig för Svinto och Autosol...kan vara skadligt. The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Skulle ALDRIG använda Svinto eller annat skurmedel på fälgarna. Repar upp och gör att bromsdammet biter ännu värre nästa gång. Mvh Björn |
|
|
Fotogen eller liknande löser asfaltsfläckarna busenkelt. Sedan får man förvisso torka bort fotogenen med typ T-röd innan man vaxar, men bra blir det. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Både ugnsrengöring och Svinto innehåller ju olika former av slipmedel,vilket gör att skiten fastnar ännu bättre senare. Mitt råd är att hålla fälgarna välvaxade, då räcker det med att spola av fälgarna med vatten. Behandlingen måste dock upprepas med jämna mellanrum för att inte vaxet skall försvinna, speciellt ofta om du använder bilen på vintern. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Biltemas fälgrengöring är mycket effektiv: Länk Autosol skulle jag ta till i sista hand, men aldrig Svinto. Den ugnsrengöring jag har sett, innehåller inga slipmedel. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Köp snäckborttagare till båtbottnar. är VÄLDIGT effektivt. spraya och vänta vid fälgen i c:a 30 sekunder. spola rikligt med vatten, och tvätta efteråt med ett vanligt schampo för att återneutralisera. det är surt och det är drag i grejorna!!! "barnacle remover" ur Internationals sortiment alltså. vaxa efteråt:) Jag skulle ALDRIG använda svinto el. dyl. |
|
|
ugnsrengöring utan slipmedel ska det ju såklart vara, typ mr muscle på sån där flashig sprayflaska eller så :) mkt effektivt... /Martin |
|
|
Jag använde Turtles wheel cleaner och en diskborste + fler omgångar av vatten. Det var mest broms damm, men oxå en MASSA prickar efter underreds behandlingen och dom satt som kalles kalasklister //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.