AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.275

M5:a på Blocket

Sida 2 av 2
Da
80
Darky
M5 3.8 -92
Tjena!

Vart jag som köpte den gröna M5an.. Min första BMW faktiskt! Verkar vara i kanon skick förutom då rost i dörrar och buckla på luckan! Ska göra en komplett omlackering på bilen i samma färg eftersom jag som nån annan här tycker även lagungrönt på M5 är snyggt som tusan! :-) Boken är i fylld sen första inspektionen i tyskland vid 200mil och endast bmw stämplar samt dubbel bökförd av gubben som ägde bilen innan! Har kört 120mil med bilen hitills och vad jag sett har den inte sörplat i sej en droppe olja =) Har alltid velat ha en M5a så just nu känns allt så jävla gutt :-)

Ha de Mvh / Martin
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Darky: Tjena och välkommen in på forumet. Kul att du är njöd med bilen. En ulv i fårukläder;) Kör så det rycker, håll hårt i körkortet:)

Micke K. Länk
Da
80
Darky
M5 3.8 -92
Hej!

Tackar! Jo dom går rätt bra! Min snabbaste bil hitills i alla fall!

Har lite planer på den! Tänkte att när ja ändå ska lacka om den så kanske man skulle skipa lacka huven och köpa en kolfiber huv till den! Hur tror ni denna gröna färg passar mot kolfiber? Snyggt eller fult? Ja tror det skulle se rätt fräckt ut men lite svårt att föreställa sej då man aldrig sett nån m5a i denna färg med kolfiber huv!

Ha de bra Mvh / martin
skulle nog skippa kolfiberhuven och köra orginal ja..
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Lacka kolfiberhuven om det inte ser så bra ut annars. Viktbesparingen måste vara ett antal kilo med en kolfiberhuv.

Själv försöker jag också byta ut så mycket som möjligt (läs som plånboken tillåter) till kolfiber.

Dock har jag hört någon skräckhistoria om någon som körde i 250+ på autobahn och kolfiberhuven gick av på mitten och lade sig mot rutan = ingen sikt och krossad framruta.

/// Viktor

Mer mos till folket
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag också, förstör inte en speciell & handbyggd bil med sånt trams. Fixa den helt original istället, snyggast och håller värdet bäst. Börjar du bygga om så går värdet bara ner rejält.

-M5 E34 Limousine register Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.