AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.277

M5:a på Blocket

Sida 1 av 2
Är det någon som känner till denna vagn??
Låter det vettigt prismässigt osv??
Kanske nån som varit och tittat på den rent av??
Ganska schysst färg tycker jag!!!
Hmm fan vad sugen man blir på Bmw´s M-bilar! : )
Inte så långt hemifrån heller!

Länk

Mvh Christer

"Den som har mest grejer när han dör vinner!!!"
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
ser fin ut.. åk å kika vettja

BMDoubleVMthree Din dröm - min vardag

Att den är importerad redan 1995 låter ju tryggt.... En ägare sedan 1996 låter också kanon... Åker du o kollar och den är fin så är det ju inget o tveka på ???
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Varför är den så billig... låter lite väl billigt..

De olärda är så säkra på sin sak, medan de lärda är så fulla av tvivel.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
håller med föregående talare, lite väl billigt för en så "bra" bil...

Micke K. Länk
Verkar fräsch, Lagunengrün är snygg och ganska ovanlig på M5!
Priset är inte "för lågt", anser jag. Importerade M5:or med cirka 20k mil ligger i de häraderna om man vill bli av med bilen någotsånär snabbt.

Verkar väl värd en kik!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Tror att priset är lågt pga lite rost på bagagelucka och buckla men en annan medföljde men lär behöva lite lack och så får man nyans skillnad på köpet...

Annnas verkar den fin...
En M5 som är importerad 1995 ser jag nästan lika som
svensksåld, speciellt om den importerats av en
gubbe som oxå ägt den i många år.
Jag tycker iaf att man ska vara mer skeptisk mot en
bil som är nyimport och hemtagen för att sälja direkt
eller lekas med en säsong för att sedan sälja.

Tycker absolut att den bör vara värd en titt, med det priset
kan man ju köpa även om det finns ngt fel på den.

La
193
Laguna
M5 3.8 -92b *general-ras*
Den ser exakt ut som mig förutom att jag har champange-skinn i min... Verkar vara ett väldigt bra pris! Jag gav betydligt mer för min iaf... :( Som sagt tidigare, åk o kolla!! ;)

La
193
Laguna
EDIT: Den ser exakt ut som MIN inte mig... Hehe...

Bak luckan är inget problem direkt, då jag är så att säga är "ingift" i lackerar svängen!!
Reklam får man ju inte göra här, men Sikkens produkter är BRA!! Tycker jag alltså ! : )

Något specielt att vara vaksam på ??
Reservdelspriser typ skivor belägg p-ändar osv någon som vet vad det kostar på en höft??
Bensin förbrukning typ 15l/10mil??
Försäkringen vet jag redan att den är svindyr ca 12k/året för mig skulle jag tro!!!!

Hur kollar man så att motorn är fräsch förutom att den går ok vill säga ??

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
krokodilen:
Bor du Åmål? I så fall har du ju en M5 3,8-ägare där, jag kan ordna ett möte om du vill se hans bil, då får du ett hum om hur det ska se ut, fast hans är nog väsentligt fräschare i alla avseenden, rätt påkostad nämligen. Han kan även berätta vad servicen kostar, vad skivor mm kostar, han bytte vid senaste servicen.

Läs hela hemsidan i min signatur, lär dig allt utantill, då har du mycket kött på benen =)

För övrigt kan jag göra en sökning om du ger mig regnr, så får man lite originalspecar mm på bilen. Hör av dig till mig om det är intressant. Jag är inte mer än 45km bort från Åmål heller, vi är som ett litet gäng stora M5 E34 fantastar i trakten. Den M5-ägaren som du ska kolla efter har en granitsilver 92:a, med E39 M5 fälgar.

För övrigt, fråga om service, varmkörning (80C olja) mm. Har det justerats ventilspel, bytts tändstift, olja såklart. Bromsvätska också. Sitter original EDC stötdämpare kvar, gör de inte det så ska du storpruta även på det priset, det kostar att återställa till original. Någon snåljåp till klåpare har haft bilen i så fall, se upp.
Den är säkert vinterkörd i Sverige eftersom rosten kommit, det är inte bra. Kolla skuffen om det är rötet genom nånstans, lyft klädsel osv. Syna skärmkanter och anliggningsytorna mot sidokjolarna också.
Ägaren är i stort sett lika viktig som bilen att syna, kolla om han vet vad det är han har. Har han varmkört noggrant, har han sladdat eller lekt mycket med bilen, vilken olja har använts och vem har servat den osv.. du får många svar där, om man vet hur den har behandlats. De här bilarna behandlas inte milt av många och då blir det skrot!

Det räcker med delkaskoförsäkring anser jag, men det beror ju på hur man kör. Lägg resten på bra service, det är jätteviktigt!!
Service enligt bok och varmkörning, det är a och o på dem, annars ska man inte köpa en.
Kör inte vinter med den, för då är rosten snabbt tillbaka sedan. M5:or rostar lika mycket som andra E34:or, om inte värre eftersom de alltför ofta sköts så illa.

-M5 E34 Limousine register Länk
haimaul
Justerbara dämpare är väl inte direkt tokbilligt att byta. Kolla dem noga så att de inte läcker!

__
When in this charming car,
this charming man...
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Det där med servicebok tycker jag är lite välans överskattat. Helt klart är ju att priset sjunker om boken inte finns, men jag anser att skick, motorgång, chssi och hur bilen känns för övrigt säger mer än själva boken.

På en bil som är så pass gammal så är ju skicket a och o då det oftast talar om hur bilen skötts. Jag har inte hafft bok på någon av mina M5:or, men istället har vi alltid varit 2st med ganska stor kunskap om bilar som kontrollerat dem innan köp.

Att köpa beg. bil är ju alltid ett lotteri och det gäller helt enkelt att vara noga och syna bilen man är intresserad, och sedan hoppas på att man har tur och får ett bra ex.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Håller med dig hall112, jag menar ju med "enligt bok" att man ska serva den som det står i en bok till en sån bil. Sen om själva boken är närvarande och hör till bilen eller ej spelar ju ingen roll för just den serviceåtgärden som ska göras. Man måste ju serva en bil rätt även om originalboken saknas, annars blir det skrot.
Tror inte det finns någon komplett stämplad bok till 59000 kronors bilen, det vore unikt i så fall. Snarare mer troligt att den saknas då. Bilen är säkerligen hemmamekad eller svartmekad av någon bekant/firma, det är så det brukar vara på billiga ex.

-M5 E34 Limousine register Länk
HD91: den bilen såg jag i Fredags på torget i Åmål !!
45km från åmål bor du typ i Mellerud då eller??
Du kan väl maila mig hans Namn och tele nr typ!!
Kul med nån härifrån på forumet!!

Mvh Christer

La
193
Laguna
krokodilen - Jag är ifrån Mellerud annars... ;) HD91 bor uppe i Karlstad.

Dra gärna iväg ett mail till mig om du känner för det så kan du få mina tele-nr...

Har du ringt o hört på bilen än? Vore kul o höra lite om den... ;)

45km från Åmål blir ju typ Mellerud, ungefär!! Det va så jag tänkte men jag sår att HD91 va från Karlstad senare på hemsidan : )
Jag har inte ring än, då jag har jobbat häcken av mig under dom senaste veckorna!!!
Här i krokarna får man ju vara glad att man har kvar jobbet menar jag!!! ; )
Återkommer när jag kollat upp den !!

Mvh Christer

den bilen tycker jag verkar vara värd att kolla in mera , ser ju fräch ut...

Billy B-10
Länk
Gemini__
Länk

Någon som vet något om denna månntro? Synd att lådan är defekt bara, inte så lätt att hitta en ny för en rimlig summa.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Åfan, 12 ägare i Sverige sedan -99. Sen vet man inte hur många den har haft i Tyskland. Inte konstigt att lådan rasat kanske(kan iofs hända alla bilar, om man har otur).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.