|
|
|
|---|---|
| Undrar om nån vet hur man lyfter på säkringslådan som sitter på förarsidan i motorrummet? Skymtar fyra små torxskruvar, sitter den bara med dom? Har inga torxnycklar hemma, därför frågar jag först, så jag slipper jaga reda på sådana i onödan. | |
|
Hej! Jag har aldrig mekat M5, men jag lyfte nyss på särkingslådan i min 525i -92, och det var enkelt med en lång T10 (torx) mejsel. Om handtaget sitter 1 dm från skruven kan man skurva rakt uppifrån utan att någon komponent i lådan sitter i vägen. En lång T10-mejsel tycker jag är en god investering. Jag provade först med en bitsats med T10, men skarven blev för tjock. Jag har för mig att det var LKM som tog i. Trångt är det. När de 4 skruvarna väl är borta går det relativ enkelt att lyfta locket, men det sitter givetvis ett ormbo av kablar under som stretar emot lite grann. Den grova kabelstammen in till kupén sitter under locket. Mvh /Anders, som också vill ha M5 |
|
| Jonar-Anders: Såg du några spår av vatten i den stora svarta lådan under säkringslådan? | |
|
Nej, i min låda var det helt torrt. Gummigenomföringen för kabelstammen från motorrummet är ambitiös, men den kanske kan halka snett om någon har skruvat på plattan med säkringar/reläer lite slarvigt. Då skulle kondens kunna krypa in antar jag. Jag lyfte heller aldrig på den stora svarta lådan under säkringarna/reläerna, och jag kollade aldrig hur den är fastmonterad. Lycka till /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.