|
|
|
|---|---|
Ragemannen |
Hejsan vänner, Nu har man krängt på sommar fälgarna och bilen ser ut som 1 miljon kronor ;) man älskar ju sitt nya åk. Dock känns det nu lie konstig när jag kör runt spårigt som fan överallt och det vidrerar lite fram och bak. Då dom inte märkt däck och fälgar sen innan kanske jag skulle ta mig till en verkstad och balansera upp däcken det borde väl göra susen ? Har noggrant kikat på fälgarna och dom har inga skador så vibrationerna är inte pga skadade fälgar. Jag måste även tillägga att med vinterdäcken som var på innan så var den helt vibrationsfri! Vad tror ni? |
|
Nu vet jag inte vad du har för storlek på fälgarna, men om vi säger 17` och uppåt ger riktigt spårigt uppträdande, särskild på våra vägar. Att balansera är jätteviktigt innan monteringen, så det borde du nog göra, Kolla också om lufttrycket är rätt. Micke K. Länk |
|
Ragemannen |
det är ett par 18" 235/40/18 fram och 245/40/18 baktill, skall genast ringa en verkstad och få hjälp med det innan man orsakar något bestående som blir dyrt. |
Conan99 |
Tjena! Jag hade faktiskt lite obalans när jag satte dit mina 18 tummare men så kom jag på att dom legat över vintern och lite luft kanske gått ur. Pumpade i rätt tryck och sen blev det hyfsat. Conan99 |
|
Kostar ju inte en förmögenhet att låta en däckverkstad lägga på sommardäcken och då får man dom balanserade och med rätt tryck. E39 är känslig när det gäller dåligt balanserade hjul samt att detta och felaktigt lyfttryck sliter däck och 18-tummare är ju inte gratis. Dom 400-700kr man sparar på att själv lägga på däcken blir lätt en mycket större kostnad... Detta säger jag som själv la på mina sommardäck i går. Dock var det ingen BMW och inga 18-tummare...;-) ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.