AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
626

Någon som har installerat ice>link plus i en BMW M3 -01 (E46)?

Zp
22
Zpyder
M3 coupé -01
Hej! Som ni kanske läste i ett annat inlägg så har jag lite konstigheter med min ice>link plus. Finns det någon här som har installerat en ice>link i en BMW M3 -01 (E46)? Skulle vilja veta EXAKT hur jag ska gå till väga i punkt å pricka!
Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
Har gjort det i en M3 -01a med navi och det funkar kanonbra. Kan hjälpa dig om du har navi. Mejla!

///Fredrik
Zp
22
Zpyder
M3 coupé -01
Har tyvärr ingen navi :(

Jag kör med BMW Professional (CD)
Zp
22
Zpyder
M3 coupé -01
...Var ute vid bilen nyss och kollade. Läste runt i forum att cd-växlaren SKA vara utkopplad för att allt ska funka fint. Men när jag kopplade ur cd-växlaren så hittar ju inte stereon cd-växlarläget längre?? Jag kan ju inte uppdatera min ipod varken automatiskt eller manuellt. Allt är ju bara s**t!
Zp
22
Zpyder
M3 coupé -01
iPoden laddas och jag kan spela musik men ljudet är klent med massa störningar och så kan jag varken styra iPoden via ratten, stereon eller iPoden, utan måste koppla ur iPoden för att kunna välja låtar...

Jag har heller ingen meny att välja mellan! det står bara att man ska gå in på "install.dension" någonting... jag kan heller inte uppdatera manuellet! Jag kan kort sagt inte göra någonting alls!
Zp
22
Zpyder
M3 coupé -01
Jag fattar inte detta riktigt:
"disconnect 3 pin and 6 pin plugs from rear of cd chager (if fitted)

...är det meningen att man ska koppla ur någon av stiften som redan finns i bilen där framme vid stereon? eller de båda kontakter som sitter i cd-växlaren där bak?

Jag börjar verkligen känna mig riktigt dum nu!
Zp
22
Zpyder
M3 coupé -01
svar ja

:/

har kört både carif_clear.mp3 och carif_radio.mp3
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.