AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.701

Förslag till verkstad i Västerås?

Br
13
Braddy
BMW 523
Någon som vet en bra verkstad i Västerås att lämna in sin BMW på för rep eller service?
Jag håller mig gärna borta från M-bilar och Aros Auto, tycker dom varken är bra eller billiga.

BMW följer inte utvecklingen, dom leder den.
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
MB autoservice tror jag dom heter, eller han, Micke är en kille som kör solo där. Har inte nyttjat honom så mkt men han ger bra intryck och en jobbarkompis servar sin bil där.
Ba
31
Barkarö
BMW 520i -97
Testa BBR-Racing, visserligen håller han till i Kolbäck men han är duktig på BMW

// MM
Br
13
Braddy
BMW 523
Menar du MG auto, i närheten av Hedbergs bilskrot?
BBR-racing kände jag inte till, tack för tipsen.

BMW följer inte utvecklingen, dom leder den.
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Ja precis, MG var det ja.
Har servat mina bilar hos Aros Auto och varit nöjd men även använt MG bilservice mycket och han är jävligt ärlig. Säger till om han inte kan eller vill.

Den enda verkstaden som har tagit mindre än utlovat. Lämna in en bil för byta av va det nu va och fick ett pris 3500kr men fick bara betala 650 då det bara tog en timme. Hur skulle jag kunna veta det? Det är vad jag kalar ärlighet.
Gemini__
Hade planerat att boka in mig hos Aros Auto för kontroll av ventilspel(ev. justering). Men nu blir det BBR racing i Kolbäck istället, tack för tipset! Har varit i kontakt med dem nu. Känns bättre att lämna den där än till något annat ställe jag har varit i kontakt med(M-bilar och Aros Auto bl.a.) Känns inte så tryggt när jag är i kontakt med Aros Auto och personen jag talar med frågar om det sitter en V12:a i en M5 E34(!?). Säkert hur duktiga som helst, men det får vara för min del. Hade mailkontakt med ngn "Bengt" tror jag, han verkade visserligen kunnig.

Förresten, fint att behöva betala 2500kr(exkl. packningar) för en kontroll(och ev. justering) av ventilspel på M-bilar i V-ås. Även fast inget behöver justeras. Eller inte, bättre då att pynta ut med 500-700kr som BBR-racing debiterar. Visst tillkommer lite om ngt behöver justeras. Men för enbart en kontroll skall man inte behöva betala 2500kr anser jag.

Mvh:
Thomas

Mvh:
Thomas
Aros auto ville ha 900kr för ventiljustering på min 535a..går väl iofs snabbare än en m5a men ändå..tycker det låter på tok för dyrt med 2500kr..

//alex
Bilservan servar rätt många M-modeller.
Fast han är uppsatt på konsumentverkets svarta lista, vet inte vad det gällde kanske värt att kolla upp.
Gemini__
Sådär, nu har bilen varit inlämnad hos Jocke på BBR-Racing i Kolbäck. Bra priser och noggrann i sitt arbete, rekommenderas. Blev mycket nöjd.

Mvh:
Thomas
Ba
31
Barkarö
BMW 520i -97
Har gjort oljeservice ikväll hos Jocke på BBR
Snabb service till bra pris !!
Rekomenderas

// MM
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.