AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
16.705

Vars köper ni eran motorolja?

Sida 5 av 5
Champ
Anväder Motul med mycket gott resultat!

Motul anv. bla i de flesta högprestanda motorcyklar.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
leszek: Du har inte hydraliska lyftare i din motor, så ta och gör en ventiljustering. Och skippa mineraloljan. Så mycket mer kostar inte syntetoljan.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
le
234
leszek
BMW 535 -88
Nu blir jag förb_?!ad!!!

Bra att jag fick veta det nu!!! Hällde precis ut 5-50 Helsyntet för att testa mineral. E man dum så ä man.

Jag var helt övetygad om att jag hade hydraliska. Det tar ju lite tid innan ventilerna tystnar!??
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
leszek:

Det tar någon sekund innan oljan pumpats upp till ventilerna.

Mvh
le
234
leszek
BMW 535 -88
OK!

Pratade med en polare som kör en Brabus från runt 90-92. Han var nyfiken på Biltema så han testade Delsynteten och han sa att efter 3-4 intensivbyten tysnade motorn rejält. (5-40 olja).
Men som sagt, han fick ju tvätta ur moton först...

Ha en Riktigt trvlig helg nu grabbar (tjejer?) - kör försiktigt.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

OT

leszek: va kostar bensinen i polen?
le
234
leszek
BMW 535 -88
BAADER:

Har inte varit där på flera år. Men enligt päronen så ligger den på 7-8 spänn... på en dyr SHELL mack!

Men det roligaste är ett man kan köpa bensin från "ryssen" som är duktig på att dra egna ledningar från tillverkarna...
Där ligger det nog på 3 spänn. Såg det på Polska nyheterna i veckan.

Om man ska säga något bra om Polacken så är det väl att han inte står och tittar på när regeringen snor pengar från den enskilde! Men allt har väl en baksida...

Håll tillgodo BMW-Bröder
PS. Om jag åker till Polen i sommar tar jag beställningar på Forumet både på olja och reservdelar!
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

tack för svaret. undrade eftersom jag ska köra till rumänien på tisdag. färja nynäshamn- gdansk, genom polen , slovakien, ungern.

kan man betala med visakort på dom mindre fina mackarna oxå eller är det bara på dom stora t ex shell?
le
234
leszek
BMW 535 -88
Coolt...

Du får nog en bättre update på Bensinpriset än vad jag angav. Mina är nog 6 mån gmla.

VISA går jättebra på samtliga mackar idag. Men hårdvaluta är att föredra. Om du ändå ska köra genom hela Polen måste du ändå stanna lite på matställen osv. då måste du ha CASH, växla på färjeterminalen i Polen eller på FOREX i SWE.
Maten är billigare där. Annars är det lika dyrt!

Om du rest i de trakterna innan så vet du bättre än jag - men annars så råder jag dig till att vara försiktig med kortet...
OCH BILEN!

Vad ska du göra i Rumänien då?

+ Kör försiktigt - det är vanligt med Kellog´s Körkort i dessa länder!

(GDANSK är min hemstad)
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

gdansk e fint, krakow ännu finare! :) jag ska hälsa på i mitt hemland, ska enda ner till svarta havet så det är drygt 2000km från gdansk dit jag ska. sist jag åkte var för 3 år sedan och då var vägarna samma standard som hemma(sverige), och lika många "nya" bilar som här oxå. vi har växlat till euro men om det behövs sloty är det bara å växla på färjan...

du sa att oljan va halva priset mot för sverige men sist jag köpte kostade 1 liter helsyntet på en fin mack lika mkt som här , cirka 140kr....
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Beställer numer min Castrol 10W-60 från Tyskland.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
le
234
leszek
BMW 535 -88
Nu var det ett tag sen Jag var i Polen. Men i Gdansk ska det finnas ett stort reservdelslager för bilar. Det är också en mittpunkt för oljehanteringen. Dit åker min far alltid med min Farfar för att köpa Castrol i 20L dunkar!

Men som sagt. EU har nog gjort ganska drastiska förändringar med landet. Vet bara säkert att klyftan mellan de fattiga ökat sen EU gjorde sin "okupation". Prisbilden ändros mao.

Men till det bättre hör naturligtvis vägarna!

Är det någon som beställ olja över internet? Alltså från ett annat Land?

Schnitzer: Beställer du över internet eller är det släktingarna??
le
234
leszek
BMW 535 -88
Nu var det ett tag sen Jag var i Polen. Men i Gdansk ska det finnas ett stort reservdelslager för bilar. Det är också en mittpunkt för oljehanteringen. Dit åker min far alltid med min Farfar för att köpa Castrol i 20L dunkar!

Men som sagt. EU har nog gjort ganska drastiska förändringar med landet. Vet bara säkert att klyftan mellan de fattiga ökat sen EU gjorde sin "okupation". Prisbilden ändros mao.

Men till det bättre hör naturligtvis vägarna!

Är det någon som beställ olja över internet? Alltså från ett annat Land?

Schnitzer: Beställer du över internet eller är det släktingarna??
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
leszek:

Jag har kontakt med ett BMW-företag nere i Tyskland som jag beställer av. Får 38% rabatt på det priset de tar i affären, så det blir i alla fall billigare trots att frakten kommer till. 10W-60:in kostar ju dessutom mindre pengar i Tyskland än i Sverige samt att rabatten kommer till. Det är ganska överkomligt! Jag får rabatt eftersom jag har gjort mycket affärer. Vet inte om andra kan få samma om de inte har handlat väldigt mycket. Blev bara erbjuden detta och då tackade jag självklart inte nej.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.