AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
768

M5 -90 Värde ?

Hej!

Vad är rimligt att ge för en M5 -90 som gått över 30.000mil?
Bilen är fullt fungerande, Ac, svart läder,sport stolar bak,el hissar,elspeglar.Allt funkar som det ska. Besiktigad utan anmärkning och skattad.

Tack på förhand!
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Hej!
Oj oj, det var rejält med mil på mätaren för en M5:a. Är den i originalskick eller ombyggd? Vinterkörd i Sverige? Servicebok och papper på historik?
Såna saker påverkar priset.
Men om den är som de brukar, dvs icke original och ej fullständigt servad hela vägen, halvkass dokumentation och med visst slitage men hyfsat välfungerande och icke direkt rostig så kan jag tänka mig att 40.000 kr är vad den kan säljas för, inte mer pga det extrema miltalet. Personligen skulle jag inte köpa en M5:a med en sån mätarställning, det finns inga seriösa intressenter när man ska sälja sedan och det "ser inte bra ut" med 300+ tkm på mätaren i en sån typ av bil. Dessutom lär den vara sliten i både maskin och drivlina, om de komponenterna inte genomgått fullständig renovering nån gång.

-M5 E34 Limousine register Länk
Den är i helt originalskick. Ej vinterkörd finns bara lite rost runt tanklocket.Service bok finns också! Inredningen är i mkt bra skick och AC funkar kanon. Taklucka finns också :)

Men runt 40,000kr borde den väl vara värd då?
Carl Adam Andersén
runt 35-40 vore rimligt. Många 3.6 i bruksskick som hamnat på 45 med mindre miltal.

De billiga M5 E34or jag tittat på var inte fina... Vill man ha en fin bil så får man betala helt enkelt. Priserna på fina ex börjar snarare stiga de de är svåra att hitta.

40.000 kan låta ruskigt billigt för en M5 E34 men jag skulle inte vilja ha en risig bil gratis då jag vet att det kan kosta multum att fixa de till acceptabelt skick. Jag hade lite otur med min första M5 E34, blev tvungen att byta koppling, montera larm och imobilizer, serva den, byta en läckande stötdämpare till nivåregleringen, byta däck och köpa och lacka front spoilern allt detta under två månaders tid. Det blev räkningar på lika mycket som man kan köpa en risig M5a idag. Det här var 5 år sedan och priserna började på 100.000:- då men det kändes i plånboken...

Jag tror en rostig M5 E34 med 30.000 mil på är väldigt svårsåld. Det hade inte känts motiverat att fixa något för 10-20.000:- på en bil som knappt är värd 40.000:-

M/Alpina-träff i Stockholm 1 maj Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.