|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
1000 inlägg :-) Ja..kanske...men såg ett test från i fjol när Dunloopdäcken vann ganska stort över Michelinarna...plus att jag läst en del nu på foumet där en del som haft PS2 tycker att Maxx-däcket är bättre. I testet så vann Dunloopen ganska stort dessutom...kanske Michelin är mer slitstarkt? Det testas ju inte. Båda däcken är ju säkert väldigt mkt bättre än de Hankook som ligger på framfälgarna nu...men mna vill ju känna att man köpt det bästa :-) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW! |
|
|
Jag har just köpt Vredestein Sportrac 2. (225 50 16W) till min. Här behövs vinterdäcken en, två veckor till. På mogonen kan det vara lurigt. Mönstret ser ut bra för våtgrepp. Taxi lär ska vara nöjda med detta märke bl a för dom får ut mycket mil på dom. Jag kanske byter till helgen. Hoppas dom inte spårar så mycket. |
|
|
Hittade ett par snygga fäljar (Ace Hexan) på www.gummihuset.se Grejjen är den att enligt instruktionsboken skall fälgstorleken vara 8J*17, men den fälgen verkar bara finnas i 7J*17. Min fråga är alltså om jag kan glömma denna fäg eftersom den inte verkar finnas i de rekommendationer som bruksanvisningen har? |
|
|
hej, har precis monterat nydäck, föst ville jag ha michellin ps2 men hittade på däckonline Nokian´s nya Z däck, kostade cca 4800: föa 4 frakt inräknat. plus 1000 lapp för montering, det blir cca 3500 billigare än Michelin så... hoppas de blir något att ha, läste den nya test först idag men ångrar ingenting. mvh D |
|
|
Är det någon som har kört på Good Year's nya Excellence-däck, som det görs reklam för på t.ex. TV? Är på jakt efter nya framdäck till autobahnkryssaren, 235/45/17.. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Patrik, De fick inte lysande betyg i TV's test. Det var dock någon snikdimension som testades. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Hmm, såg jag så dåligt? Det var väl F1-däcket som var med o inte fick så lysande betyg. Får kanske läsa om och läsa rätt då ;) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Även jag söker däck, och efter ha läst åtskilliga trådar så verar dom flesta ha olika tycke o smak förutom när det gäller bstone so3... jag har Michelin ps2 18" på m3an nu men tycker det är rätt så mycket däckljud i dom.Har nu skaffat en uppsättning OZ splitfälgar 17" som jag ska ha däck till.. Tror faktiskt det blir Falken fk eller fulda carat dom fick ju bra i aftonbladets test av 18"däck Vredstein ultrac är ett däck jag varmt kan rekomendera annars,hade det på min 540-e39 grymt fint däck men lite dyrt.. |
|
|
Jag har beställt ett par Continental PremiumContact (225/50/16) till 328:an, hoppas dom är bra :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Satt nya Vredstein sporttrac 195/55/15 på polon vi köpte förra måndagen, fruktansvärt bullriga inget jag kan rekomendera bland det bullrigaste jag åkt på tom värre en P6000 och P7. De billiga Federal SS-595 jag köpte till Seaten är betydligt trevligare och tystare. ///MVH Hasso Länk |
|
Har ganska nyligen bytt ut mina Bridgestone Potenza däck på 540in till Yokohama Advan Sport. Blev förvånad över hur tysta dessa däck är! Nu är det ju fullt möjligt att Bridgestondäcken bullrade mycket då dom var slitna, för dom anses ju annars som ganska tysta däck. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.