|
|
|
|---|---|
GROL |
Hej Jag ska hämta bil på lördag i Berlin. Tyvärr kommer jag att åka hem på gula skyltar och jag vet riskerna i Danmark och Sverige. I Danmark kommer jag att betala 20Dkk för attt få åka igenom Danmark men Sverige blir en chansning vad gäller böterna. Min fråga är vet nån om man kan teckna en helfösäkring här i Sverige? Inte roligt om man skulle krocka. Vilket försäkringsbolag gör detta och vad är priset. Tack på förhand! |
|
Hej, Bor i DK och förstår inte att du överhuvud taget får åka med de gula skyltarna här. Hade en kompis som var i Tyskland och hämtade en BMW för en månad sen, han chansade och köpte gula skyltar. När han kom över med färjan i Rødby, fick han vända tillbaka till Tyskland, då tullen / polisen inte tillät honom at åka vidare.. Så han vände och tog istället Rostock - Trelleborg.... PS: Han skulle till Stockholm.... BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Hämtade en bil i Onsdags och när jag kom över till Rödby stod de och kollade skyltar också. Han såg lite dåligt i mörkret och frågade därför om jag hade röda eller gula skyltar. Röda, sa jag och fick åka vidare. Så nog bör man kosta på de röda allt. | |
|
Enligt de tullare jag pratade med för några veckor sedan så har danskarna slutat försäkringen vid gränsen. Du får helt enkelt vända tillbaka till Tyskland om du inte har giltiga plåtar (röda = giltliga). Detta var i alla fall vad tullaren sade till mig.... Förresten så kan du glömma helförsäkring innan bilen är reg.bes. På sin höjd så kan vissa bolag ordna halvförsäkring om du sedan tidigare är helkund hos dem, kostar dock mellan 1000-2000kr för 2 dagar och gäller som sagt ej stöld. Mitt råd: köp de "röda" tyska exportskyltarna. |
|
|
IF erbjuder halvförsäkring innan reg.besikt. för humana 500kr för tre månader men som Rolex påpekar så är inte stöld inkluderat. |
|
|
GROL Jag kommer att ha hämtat min 330 i morgon och lämnar Berlin tidigt på lördag morgon, men det gör väl inte du? Annars hade vi kunnat gjort sällskap. Flyger ner för 600 kr ;-) Har röda skyltar! Folksam påstod att det skulle gå att teckna Interimsförsäkring och hänvisade till Trafikförsäkringsföreningen 08-7837000 Hälsningar Anders |
|
GROL |
aner Jag flyger ner 11:40 och lämnar Berlin på em. Handlaren kommer och hämtar mig på flygplatsen. Därav lite betalning och pappersexcersis sen åker jag till Puttgarden, handlar lite taxfree och sen genom danmark, helsingborg och slutstation Uppsala. Jag flyger ner med SAS, 2400 :-(. Har ordnat med röda skyltar så detta är grönt. Tänkte ringa till IF och kolla med helförsäkring. Hade gärnat haft sällskap (men jag tror att du kommer iväg före mig och du har nog inte lust att vänta in mig). Har tagit med mig min bärbara Ipaq med gps och navigator trots att jag köper en 328I -99 Navigation full utrtustad. Mvh Greger |
| Jag är så avundsjuk på er som ska ner och handla. Min importresa har lagts på is pga ändrade anställningsförhållanden =/ | |
|
GROL, ska du köpa denna bilen eller?? (bara nyfiken....) Länk |
|
GROL |
Rolex, Länken visas ej men om det var en silverfärgad för 10980 euro så stämmer det. Mvh Greger |
| Ja, då var det den. Hemma redan kanske?? | |
|
Hej! Länsförsäkringar erbjuder en vagnskadeförsäkring, 7 dgr för 1000 kr och 5000 kr i självrisk. Krav att man är kund hos de sedan tidigare med minst 2 st försäkringar. Gäller hemresa och sedan till bes, verkstad osv! lycka till! |
|
|
bologna996, tyvärr verkar det vara från bolag till bolag, här i Östergötland vägrar de importförsäkringar....:( /Simon |
|
|
bologna996: Vem har du pratat med då? Jag pratade med LF Skåne och till mig ville de bara erbjuda trafikförs. innan bilen var reg-besiktigad. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.