AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
887

Angående eltaklucka på e36...

ma
15
matslindberg
325i Sedan -94
Har sökt på forumet men hittar inget svar så jag provar här istället...

När jag trycker på bakåtknappen så öppnas takluckan utan problem och innerskyddet följer med ända bak. När jag ska ska tilta den, när man trycker på framåtknappen, så går innerskyddet bara tillbaka ca en decimeter ungefär... Ska det vara så?

Tacksam för svar.
min gör likadant! jag antar att det skall vara så och har inte funderat mer på det :)

MVH
Johan K
ma
15
matslindberg
325i Sedan -94
Nån annan som har en åsikt...?
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det ska vara så.

_______
//Niklas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tiltläget är ju ett ventilationsläge och då är det ju naturligt att även innerskyddet och öppnar sig en liten bit så att luften kan cirkulera.

___
//Ulf
RE
39
REX2005
320i -92
325td -94
325tds -93
540i -99 Kompressor
Har problem med mitt inner tak att det inte åker framm så man ser den fina karros färgen inut i bilen :P

Inner taket har fastnat 3-4 cm bakom så man kan ta tag i det och dra men det sitter som om det var fast skruvat där och när man öppnar taket så det är öppet så hackar den och segar men ventelkations läget går hur bra som häldst vad för fel??

//REX
Ed
27
Edmund
320d Touring -05
Jag har samma problem som REX2005 beskriver, är det någon som
har en lösning?
Har ingen lust att använda för mycket våld och det är inte helt enkelt att ta ner innertaket och sedan lyckas pillra dit det igen (hatar jobba med innertak).

//
Edmund
RE
39
REX2005
320i -92
325td -94
325tds -93
540i -99 Kompressor
Tackar att jag var inte ensamm men har forskat lite i det och verkar som om det fastant i sidorna så man måse lyftadet uppåt någon cm en bit där bak för at få fram det men lyckas inte hitta något bra verktyg till det

Hmm

//REX
Ed
27
Edmund
320d Touring -05
Ska kolla i helgen, det är bara så trångt att komma åt & få ner innertaket på cupén utan att "vecka" det när man viker ner det lite.
Återkommer med info om hur det gått.

//
Edmund
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.