|
|
|
|---|---|
|
Jag har för mig att jag läste nån stans på forumet att någon använt ett saab turbogrenrör vid turbobygge på en m10. Man måste antagligen modifiera det lite, men man man behöver ju inte använda en adapter då. Har provat att sökt men hittar inte inlägget. Någon som vet något om detta. Någon som kanske också vet om man kan ta bränsle system från en gammal saab till en 318-84 vid turbokonventering? | |
|
Det är jag! Jag har en adapter-platta mellan toppen och grenröret. Sprutet från Saab har jag oxå funderat på men aldrig testat. Klart att det skulle funka,alla givare och kabelhärva måste monteras. Jag är ganska nöjd med L-jetronik,hade en bra bit över 200hk i min 318! MVH Sandor S. |
|
| BMWiggen: Tack för svaret, var väll ugeför det jag trode. Hur gjorde du med bränsle biten? tog du delar från andra modeller? Alla tipps och trix är välkomna eftersom det ska bli ett snikbygge på vinterbilen. | |
|
Såg lite info om din bil på din sida men du kan väll förklara lite mer nogrant än då. Och hur backar man tändningen? Antar att det har med fördelardosan att göra? Även hur man höjer bränsletrycket. vore jätte just om du ville lägga ner några minuter på att skriva lite om detta. Tack på förhand. |
|
|
Massor att hitta omLänk du söker! Sök på saab eller m10...mm. MVH Sandor S. |
|
| låter bra, tackar. man får väll se om man lyckas pula ihop nått som fungerar. | |
|
Tjenare..jag har en adapterplatta plus saab grenrör till salu om du är intresserad? /MVH Peter |
|
|
Jag har iallafall B202 och B234 grenisar d.v.s gamla 9000 turbo grenrör och nya 9000 2.3 turbo. Hör av er för prisförslag per mail på mattias.hellore@luminasweden.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.