AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.606

Värmepaket E36 Compact hur byta rörgenomförning i torpedvägg? - Haynes bok?

Di
7
DilleCompact
316 Compact -95
Jag har en E36 -95 (316) Compact som har börjat läcka kylvätska inne i kupén. Läckan var inte så svår att hitta, precis ovanför värmeutblåset vid gasen där rören som går genom torpedväggen sitter fast i värmepaketet. Nu har jag fundering på att byta hela den plastrördetaljen som läcker men vet inte hur jag skall få loss den från torpedväggen. Någon som vet? Står det i Haynes-boken om 3-serien? Det står på boken att den inte täcker Compact. Är det någon skillnad på Compact och Sedan framför A-stolpen?
Hade förövrigt mycket stor hjälp av alla trådar om värmeproblem och läckande kylsystem på forumet.
//Daniel
Di
7
DilleCompact
316 Compact -95
Läckan är plaströr (nr 02) på den <a href="Länk </a>figuren går in i värmepaketet.
//Daniel
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Från motorrummet ska du lossa muttern (8) då kan du ta bort anslutningen (6) så kommer du åt en till mutter som håller fast skruven (7) som håller fast röret.

_______
//Niklas
Liten kompletteringsfråga: Sitter en gummigenomföring på min i torpedväggen. Är det "bara" att dra loss den? Eller har jag en annan konstruktion, då jag inte ser någon mutter? Har även jag en läckande o-ring. Trodde först det var en svettig gasfot ;-)

Jesper Hammarstrand
Liiten fråga till...går det kanske att försiktigt bryta ned röret mot torpedväggen, utan att lossa det? Läcker i packningen mot värmepaketet.

Jesper Hammarstrand
Löste det själv, fick tänka lite oxå...var i motorrummet o rotade...men var visst i "facket" framför vindrutan jag skulle ned i :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.