AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
892

Ice>link plus - "Ploppande" ljud!

Zp
22
Zpyder
M3 coupé -01
Installerade min Ice>link plus idag...

Jag lyckas installera programvara och så, men kan inte styra iPodden. Det står bara vilken låt som spelas men inget hörs. Sen om man startar om iPodden så kan jag browsa igenom låtarna och spela MEN när jag startar bilen så uppkommer ett PLOPPANDE ljud som är fruktansvärt jobbigt! Så nu undrar jag vad som kan vara fel. Måste man koppla ut cd-växlaren? i så fall vilken kabel är det??? finns det någon guide som visar hur man gör??

SNÄLLA HJÄLP MIG!!
Fr
251
FredrikOlsson
M3 E46 2001 Phoenixgelb
cdväxlaren ska bort... skruva ur den och ryck ur kontakterna på baksidan....
För installationen är det väldigt avgörande att veta om du har navi.....

/// Fredrik
Zp
22
Zpyder
M3 coupé -01
Jag har en BMW M3 -01 (E46), stereon är en professional med CD. Och så har jag en iPod Photo 60GB.

Jag ser att du verkar vara en från Densionsweden! Såg att ni ett annat inlägg att ni har gjort en firmware till just BMW-bilar (v2.10) stämmer det? skulle i så fall vilja ha det. Var kan jag få det?

Tack för svaret som jag fick i detta inlägg!
Tänkte passa på att fråga, min ipod verkar hindra bilen från att gå i sleepmode om man bara stänger av tändningen och lämnar bilen larmad. De verkar även som ipoden glatt spelar vidare vid denna tidpunkten. Detta betyder i princip att den tömmer bilens batteri på en dag om de vill sig illa.

Jag kör 2.06 Icelink plus med 40 gb ipod.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
wendtan: jag misstänker att jag har samma problem. iPoden slocknar men på morgonen efter är batteriet dött. Så nu växlar jag över till cd eller radio innan och tar ur iPoden. Möjligen kan mitt batteri ha varit dåligt innan. Jag har bytt nu. Det är tydligen inte ovanligt att byta batteri efter 2 år och 3000 mil enligt bmw (?).

Hur som helst gör jag likadant med iPoden fortfarande tills jag läser här att allt är ok. Har även mailat Dension om detta.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Ni
19
Nicke_b
325iCoupé -10
bood,wendtan: Jag har samma problem, enda sättet att vara säker på att bilen går ner i sleepmode är (som bood säger) att byta till radio eller cd innan man bryter tändningen. Hoppas att Denison hittar nån lösning.

/Nicke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.