|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har sökt och visst har jag hittat en hel del trådar om just tankproblem på e30. Men jag har inte riktigt funnit svar på mitt problem. Såg idag att det hade läckt under bilen, och hissade upp den och såg att det hade runnit ner utmed tanken. rev ut baksätet och skruvade bort "serviceluckorna" Ser att det kommit ut bensin där, men har ingen om var. Torkar rent och startar bilen, Kollar alla anslutningar, men det verkar tätt. efter en liten stund ser jag att det börjar bli lite fuktigt i båda luckorna. Det kommer inifrån, mittemellan luckorna. Frågan är då, är det den slangen som går framåt till motorn, som går åt höger framifrån sett? Kan det vara så att det är en liten spricka i den mellan luckorna? Hur långt går den här slangen innan den blir rör? När jag tänkte på det innan så var bilen lite svårstartad idag, misstänker då att den inte hade nåt bränsletryck vilket borde stämma bra. Har någon annan haft nåt liknande problem eller vet nåt om det? Det gäller en 318 is 90:a, vill också tillägga att jag inte har mer än max 10 liter bensin i bilen nu. Mvh Mathias Olsson | |
| Det går bränsleledningar mellan de två luckorna och de kan börja läcka. Prova att skaffa en ny slang och montera mellan anslutningarna och kolla om läckaget upphör. Det borde det göra. | |
|
Men under luckan till höger var det inte skarvat, frågan är hur långt den slangen fortsätter och var den blir rör? mvh Mathias Olsson |
|
| Röret är typ lika långt som det är mellan luckorna, så slangen kan inte vara särskilt lång. | |
|
Men jag har ingen anslutning under den högra luckan, slangen bara fortsätter förbi. mvh Mathias Olsson |
|
| Konstigt, har för mig att det var det på min. Då kan jag nog inte hjälpa dig. Tyvärr. | |
|
Ok, men tack i alla fall! mvh Mathias Olsson |
|
|
Någon som vet vart de olika slangarna från bensinpumpen går, en går åt höger (om man sitter med näsan bakåt i bilen) den går även förbi den högra "serviceluckan" sen är det en som går åt vänster och försvinner in under karossen där. Någon som har en förklarande bild eller orkar förklara? mvh Mathias Olsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.