|
|
|
|---|---|
|
Tjena undrar om det finns någon som har koll på om det finns kraftigare doningar från någon större bmw som passar på en E30? t.ex från någon e34? | |
|
Nope. Originalgrejerna på 318is/325i/325ix räcker extremt långt om de är fräscha och du har rätt bromsvätska (Motul RBF600 är ett kanonalternativ). Du kan köra med R-däck och nöta bana utan att bromsarna mår illa av det. Skulle du behöva ännu mer är det dags att börja titta på E36-fjäderben och då är det nog lika bra att köpa M3-grejer med en gång vilket gör att det kommer räcka extremt långt. Sedan passar självklart M3 E30-fjäderben också. |
|
Carl Adam Andersén |
Eller så köper du adapters så du får på andra grejjer |
| okej, då var det som jag gissade, är m3:ans fjäderben nåt liknande dom "grövre" som finns i vissa e30:s? | |
| tänkte också höra om det finns någon som vet hur det är med att montera en komplett bakvagn från en 323:a på en 320? allt är bara bolt-on eller? handbromsvajrar måste väl kanske också bytas.. | |
| Reppan: Det bör vara bolt on förutom om det är en 323 86 då den väll har 325 bakvagn ( stor diff?, skivbromsar) om jag inte är heeeelt ute och trampar vilket jag mycket väl kan vara... =D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.