|
Sida 6 av 9
|
|
|---|---|
| Öppna fönstret om du ska röka och släng ut fimpen när du är klar. Spiller du så städar du, inga hundar eller skor på sätena. Jag har vetorätt när det gäller musikval och volym på stereon samt körsätt. I övrigt (nästan) fritt. | |
|
Hehehehe killar och tjejer, det verkar som att detta är ett intressant och engagerande ämne. Rolex tillhör de mindre diplomatiska här på forumet :) , men man kan inte undgå att känna hur det drar i skrattgroparna. civ98ssu: Du tog väl i lite hårt där: vulgär? Det är ju ett intresse som alla andra och ett intresse ser man efter och förvaltar, död materia såsom levande organismer. Men sedan så håller jag med dig! Det handlar ju inte om att liv och lem går före ens intressen (om man är korrekt funtad), utan att ens intressen påkallar en viss etikett. Dessa etiketter finns ju överallt i samhället. Mvh Stephan |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
I mitt fall så använder jag mina Beemers för att ta mig till träffar eller nöjesåka en vacker vår/sommardag. Jag har en arbetsbil (hantverkare) som jag städar i och tvättar regelbundet. Det värsta jag vet, är att ibland åka med andra hantverkare i deras bilar där det ligger cigarettfimpar på golvet och gamla McDonalds påsar bakom sätena med gamla halvätna hamburgare i.och det yttre ser ut som en terräng bil som man knappt vågar öppna dörren på utan att smutsa ner sig. Nästan så illa ibland att blåstället blir skitigare än att stå på knä på ett rotbygge! Jag har en bil som jag låter frugan disponera fritt, och den får jag städa, och jag kan lova att den är långt ifrån välhållen efter ett tag. Jag har dessutom en Volvo 850Glt från -92 med 38k mil på mätaren, och de som åker med mig i den säger oftast att den känns så fräsch att åka i. Mina bilar håller iallafall jag regler i, och behandlar bilen som hemmet,dvs vill ha rent och fräsch omkring mig, förtäring av all slags tilltugg sker hemma vid matbordet, men då mina bilar saknar detta så får man vara utan!! MVH Patrik |
|
Måste ge en eloge till moderatorerna som var minst sagt snabba att plocka bort en del olämpliga inlägg här. Tur det för det kändes ett tag som tråden skulle spåra ur vilket hade varit trist. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
kilroy |
De allra flesta tycks ha fullständigt normala regler när det gäller bilar. Att inte tillåta t ex rökning ser jag inte som det minsta "perverst"...inte heller att förbjuda hamburgare, varm korv och annan typisk "spillmat". Dessutom verkar reglerna vara desamma som många tillämpar hemma. Hur kul är det om någon spiller fet hamburgerdressing, senap eller liknande i en ljus skinnsoffa...? Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
kilroy: Har du några bilder på din M5 Dinan S2 ? 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
kilroy |
Jonsson* Visst har jag bilder. Jag återkommer med mail så fort jag återvänt till Tyskland igen vilket troligtvis blir nästa vecka. Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
|
Jag anser sj och alla i min omgivning att jag är extremt pedant med bilen, men när jag läser denna tråd fattar man att det förmodligen har gått lite överstyr för en del... Jag väljer mina passagerare med omsorg och de som åker med vet jag att jag inte behöver påpeka en massa regler för... de vet vad som gäller! skita inte ner mer än nödvändigt.. Vet sj att det kan va nåt litet gruskorn under skon emellanåt.. Att pilla på rutor mm är inte populärt. Passagerare får givetvis justera sin stol så inställningen passar den men klabba inte mer än nödvändigt.. (Har elstolar och elen är dyr idag) Använd sunt förnuft så brukar det aldrig va problem. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
kilroy: De låter fint! 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
Vilken skön tråd! Mina regler: 1. Inget rökande och inget fimpa-och-sedan-hoppa-in-i-bilen 2. Inget drickande(om man är onykter), efter en liten "olycka" 3. Inget gnäll om hur jag kör, varna får du men t.ex. inte säga "sakta ner" (du åker ju med frivilligt!) 4. Sjung eller rappa om du ska klaga på stereon(finns ingen) _____Vraum!_____ |
|
|
* Inget rökande * Inga blöta djur, torra går bra sålänge som de har en filt att ligga på * Kladdiga drycker går bra på vissa personer som jag vet skulle sy om hela stolen om de spillde lite t.ex min mamma * Torka av skorna i möjligaste mån (tyg mattor) * Inte låna ut bilen till någon förutom tre pers: Min mamma (inga skador på över 25 år, varför skulle det hända nu ?) min Morfar, också "prickfritt" f.d lastbilschaufför, och sedan min syster om också är lastbilschaufför. * Pajjar de ngnting i min bil så får de fan hjälpa till att betala lite också |
|
|
*Inget rökande! *Ingen snus! *Inte smälla igen dörren så hela bilen ruskar! *Absolut inte sparka av sig gruset på sidokjolen!!!!!! GHA! *Sitta lugnt och inte hoppa i baksätet och pilla på allting! *Inget kladdigt att förtära Haha för övrigt en mycket rolig tråd =D -- DTM system och rak 6a ;) |
|
Helga |
Grannen köpte ny bil. Renault Laguna med V6 med ljusgrå plyschklädsel.:-) Efter två (2) veckor var det: Tomflaskor på golv, tomburkar på golv.Tidningar i baksätet. Smuts på instrumentbräda + höger framdörr invändigt. Smuts i baksätet. Tomma cigarettpaket i dörrfack + chokladpapper och snusaskar. Fullt med grus på mattorna. OBS de har inga barn!! Eller hundar/kattor. Veckan efter, min bil är helt nystädad inuti. Grannen skall åka med och sätter sej i framsätet. Han drar med sej massor med rök enär han fimpade med foten utanför.Han luktar stekt sill och säger att han ätit och stekt massor av denna vara. Det var ingen hemlighet! Han lägger upp vänster ben på det högra och stämplar plyschen på dörren insida eller rättare sagt tar stöd. Grus och rester av cigarrettfimpen fastnar. Tar upp snusdosan och lägger i en rejäl snus som får det att lukta skit i hela bilen. I övrigt är det en bra granne men inte som passagerare. //Helga |
| två regler jag har i min bmw: är att tjejen ska lyfta rumpan då hon sätter sig in :) så att inte lädret på sportstolens kant nöts onödigt mycket av sträva jeans osv. har sett oändligt måna bmw med nötta sportstolar, kan påpeka att hon trodde jag drev då jag sa det från början, men nu gör hon det av ren vilja ;) jag är nöjd och sätena håller sig fina lääääääääänge framöver :) den andra regeln är att jag aldrig lånar ut bilen till nån som jag inte vet kan köra bil. | |
|
Inget rökande Inget snusande Inga smutsiga kläder Inga djur Inga barn INGA DUMMA FRÅGOR |
|
|
Om bilen är ren och fin så skärper de flesta sig och är noga med att inte skita ner, utan att jag har några regler. Fast en gång... Min kompis fru skulle åka med i vintras och valde då att sparka av slask och snö från skorna mot tröskeln på bilen. När hon såg hur jag hoppade till och blev helt stel och bara stirrade så insåg hon sitt misstag. Vi kom överens om att man skulle sätta sig först och sedan sparka fötterna mot varandra innan man lyfter in dem i bilen istället. |
|
|
judas: :D Äntligen bekräftat! Jag är NORMAL! :) Mvh Stephan |
|
|
Dem flesta "reglerna" är ju helt rimliga och stämmer överrens med mina regler, om vi nu ska kalla det regler. Rökning, viss förtäring, smutsiga kläder osv ser jag som en självklarhet, något jag inte förstår är att vissa har som regel -inget snusande...? Jag förstår inte, menar ni baksnus eller portionssnus? Hur kan bilens skick/interiör påverkas om man har en portionssnus i käften? |
|
Juhas 530i |
Allt är tillåtet, dock får inte kartläsaren pilla på radion. Och ja, det ligger mc donalds-påsar och pizzalådår i bilen, men även tidningar och tomflaskor. Askfatet innehåller förvånansvärd många fimpar och det är ju klart att det även kan finnas lite aska utanför askfatet... Mvh Juha |
|
Hej, fattar inte varför alla är så stränga. Eller om detta är regler som gäller för folk de inte känner. Mina pollare både tjejer och killar kan röka, dricka, äta vad de vill så länge de är försiktiga. Och då har jag ändå rätt så fina bilar. Bilar är till för att användas. Jag till och med lånar ut min bil de mina närmaste kompisar Med tanke på mina regler så får jag tvätta och damsuga min bil rätt så ofta. Men jag är inte lat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.