AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
12.322

Regler för att få åka med i din BMW

Sida 5 av 9
AEG :

Det kan jag tänka mig... Har en del kompisar som kör taxi, så man har ju fått höra en del!

:)
GE, jodå märkena gick bort efter en del jobb. Fick bort det värsta med dammsugaren efter att ha låtit det vara över natten. Kommer inte riktigt ihåg vad jag tog det sista med, tror det var klädseltvätt.

Japsåkare, kan bara hålla med. Perfekt med små bilar, ingen som ringer och frågar om fylleskjuts längre. Dock åker jag fortfarande på vissa släpkörningar då jag har möjlighet att fixa stark dragbil genom jobbet.

Fredrik M
Har inga regler som helst alla är välkommen in i min bil det är ju trots allt ingen märkvärdig bil utan en dussin bil.Hade det varit en raritet värt namnet så hade jag nog också haft lite anorlunda regler.
->Fredrik M
Japp, tvåsitsigt är kungligt ibland.

Apropå fixa bil genom jobbet.
Jobbade på budfirma och restaurang tidigare. Då vart man populär när det skulle flyttas. Fick äran att fixa både flyttbil och kånköl.

/N
betriebsanleitung3
Ja hade bilen i fråga varit en MB 540K , Bmw 507 i orört origskick eller liknande hade man fårr ha vissa regler, men när det rör sig om dussinbilar som diskuteras här spelar det ingen roll.
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Rökning är strängt förbjudet i min bil. Likaså att ställa burkar och annat på taket och huven. Skriva saker på vägdammet eller snön är förstås också förbjudet.

Men jag uppmuntrar mina passagerare till att leka med så många finesser och inställningar som finns (dock inte till överdrift så klart).
Gör som jag är en regel som funkar!
Allt utom rökning är tillåtet... Jo föresten, en regel till har jag: * Välj passagerare med omsorg. :)
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Har inte orkat läsa hela tråden, blir bara irriterad, jag är glad att jag slipper vara passagerare med er.
Håller med "bayern münchen"..
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Hahaha!

Håller med i stora drag samt;

*Aldrig köra runt på massa fulla människor, det finns taxi för sådant!
*Man "kollar" iiinte med FINGRARNA, det gör man med ÖGONEN! (vet du inte vad knappen är till för, rör den inte!)

(ehrm, fast själv tar jag ju gärna något att dricka i baksätet, måste ju bruka Highlinefunktionerna....)
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Shit, läste bara första sidan av tråden... Men det blir nog bra ;)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag vill inte att mina passagerare har dålig andedräkt.
Sa åt min kusin att ta en dusch om han skulle åka med i BMWn till Karlskoga i söndags! Vi har inte samma syn på hygienfrågor...

Keep Your Distance!
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Har inga direkta regler för min bil, äter man i den och skitar ner, då städar man tills jag godkännt resultatet. Alternativ betalar rekondfirmans räkning. (Städer bilen efter mig själv, men skitar andra ner så....)

Röka får inte ens jag själv göra inne i bilen.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Kort o tydligt i 2 punkter:

1. Sitt tyst, stilla o håll käft!
2. Du betalar för desynfektion av bilen!

Nja... så hård är det inte... ;)

M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Jag har olika regler för olika bilar!
En gemensamregel jag har är: ingen rökning och barnen får inte äta choklad,tuggummi eller glass.(tills de blir större)
När barnen åker med så äter ingen passagerare eller förare det ovannämnda,det vore orättvist!!

MVH Patrik
:-D
Ens attityd delas av många vad gäller (fri)passagerare ;) ! Skönt att veta att vi är flera!
Problemet med att ha en ögonsten till bil är att den delas med andra personer vid vissa tillfällen, som inte alltid hajar detta med puts och studs. Och man vill ju att den skall behålla samma form och funktion före som efter åkturen, därav reglerna! Folk som inte håller med, får helt enkelt hålla sig borta!

Jobbigast är när man möjligtvis har en ny flickvän på G ... då försöker man hålla käften och ber till ngt BMW helgon att hon har blivit uppfostrad korrekt. Man vill ju inte verka psykotisk på ett tidigt stadium :)!

Jag skulle vilja kalla detta för BMWvett och etikett!

Ärligt talat mår jag dåligt varje gång en ny passagerare invigs att åka med, eftersom man måste förklara läget på ett diplomatiskt sätt, men skalar man bort skitsnacket finns följande:
- Akta lacken vad gäller naglarna då du öppnar dörren.
- Akta sidokjolen/instegslisten: Lyft på fötterna då du kliver inte.
- Landa inte i sätet som en deg!!
- Om du måste ta fram nallen ur brallorna, sträck dig INTE sittandes och belasta ryggstödet för att få in handen i fickan.
- Stäng dörren precis med den kraft som behövs.
- Om det dunkas på med musik, skippa dödsryckningarna.
- Se men inte röra.
- Om du ska hämta ngt i bakluckan, sopa inte igen luckan som en äcklig Skoda. Utan låt den graciöst låsa sig genom att släppa den 4-5 cm ovanför.
- Rör inte lacken och gnugga INTE om du hittar något som ser konstigt ut.

Mvh
Stephan
Håller med Constrictor

Tjejer kan
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
NahpetS: Skönt att veta att jag inte är ensam :)

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Daniel
Visa användare
215
civ98ssu
E46 330 02 Turing
E39 525 02 Sedan
Fattar inte riktigt att det finns så många perversa människor . En bil är bara en bil, med massa plåt och motor där framme. Barn, vänner och släkt är någonting annat. Man kan förstår när man säger røk inte i bilen därfør mina barn är allergiker osv. Barnen, släkten och førmodligen vännerna kommer ni ha livet ut. Men den där bilen ni kallar øgonsten kommer rosta sønder om några år.

Mvh.
Filosofen (men jag skojar inte)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.