AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
12.312

Regler för att få åka med i din BMW

Sida 4 av 9
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
Absolut ingen rökning!
Inga sotiga händer ;)
Ingen rökning, ingen snusning, absolut ingen förtäring, slå gärna av fötterna från grus/snö, inga skitiga kläder i Z3'an och helst inte i is'en heller. Inga fyllo'n, som väl är har polarna slutat dricka på det viset, numera är det inga problem. Inga djur, pilla inte på stereon, vis av erfarenhet är nu även vissa hårprodukter förbjudna. Inga händer på rutor, eller yttre plåtdelar, den som får för sig att luta sig mot någon av mina bilar får en barsk tillsägning.

Z3'an lånas inte ut över huvudtaget, vissa få utvalda personer har fått provköra med mig som passagerare. Is'en har lånats ut men även där till mycket få personer.

Är nog ganska hård, men det är bara att gilla läget annars kan de ta en taxi hem.

Fredrik M
Kilroy,

Right on :-)

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
1:Ingen rökning
2:Inget öppnande av burkar
3:Man sitter som folk och tar hänsyn till mina saker och håller sina flottiga fingrar ifrån framrutan.

Men i ärlighetens namn så tjejens och mina Quattros kan man göra det mesta i, framföralt min. Så länge det inte är onödigt:

Djur, givetvis(hunden bästa vännen och jag då enligt tjejen),
Skitig javist(hur kommer man annars hem från garaget),
Äta mat(vart ska man äta annars),
Lukta illa(polarn måsta ju få åka med),
Smink (vad har jag och säga till om),
Baksätesförare (måste ju ställa upp för morsan ibland)
Skrika okvädesord ( ja hur ska man annars kunna uppmärksamma medpassagerarna på medtrafikanterna)

Ja jäklar glömde en viktig detalj. Man har bälte på sig om jag kör. Även om inte jag har det. Det är min brist och idioti men tänker inte ha andras på mitt samvete. Tar alltid på mej bälte när jag åker med andra.
jag hade faktiskt problem med besiktningsgubben när han ville få testa bromasarna på bilen och åka runt besiktningsstationen. jag förklarade att ingen än jag få köra min bil men han få gärna sitta bredvid. Men han ville inte ge sig den j**el :-) så med ont i hjärtan lät jag honom sitta på förarstolen.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z-träff 1 MAJ - Brostugan-Stockholm

Det värsta som finns är ändå människor som gång på gång kommenterar ens körstil. Då har jag hellre damm på mattorna... I stil med "Du vet väl att du kör 5 km/h för fort på den här 110-vägen", "Motorn slits mer om du varvar över 2000 rpm" eller "Tänk på att det kan springa ut små grodor på den här vägen"... Jag brukar informera dem om att om det inte passar så är de välkomna att stiga ur bilen och hitta ett alternativt färdsätt ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
1. Min bil är ingen restaurantvagn.
2. Om du gillar att bli inslagen i gladpack är du välkommen på mitt passagerarsäte:)
buffy11 :

OK, jag ger mig litegrann, jag har visst en del regler jag också... Men tydligen har jag så bra kompisar så jag har aldrig behövt tänka på det på det viset! Ingen får t.ex röka i min bil.

Men jag tycker fortfarande att en del här är sanslösa! Men det är jag det... Jag har inga problem med att låna ut bilen till mina kompisar och att neka en besiktningsman att provköra skulle jag aldrig ha kommit på ens! :)

Men jag blir lite nyfiken på vad "vissa hårprodukter" kan ställa till med, som gör att man skulle bli utfrågad och nekad skjuts med t.ex Fredrik M och jag tror det var någon mer i tråden som förbjöd sådana saker i sin bil!?
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Eller folk som tar i så dom skiter när dom ska stänga dörrarna,lägger stora hand avtryck när bilen e ny polerad,lutar sig emot så det blir repor,eller det värsta när man kommer ut från affären så står en främande idiot å vilar sig mot bilen blir så djä.... arg då lust att slå han....
GE har du testat och försöka tvätta bort hårspray/vax från en ruta som någon har lutat sitt huvud mot? Eller ännu värre när någon tok tar fram sprejen inuti bilen!!!!
Finns det verkligen tokar som tar fram sprayen i bilen?! Då finns det smärtfriare sätt att ta livet av sig på...
Absolut inga sparkande och krälande småbarn. Misstänker att man får backa på den punkten om man får egna.

mh
er
375
erc
218i Active Tourer -16
I alla bilar jag någonsin haft har följande regel gällt:

Jag bestämmer.

Ibland röker jag. Eller äter McMat. Ibland inte. Passagerare hänvisas till stundens regler. Kommentarer eller klagande medför utvisning. :)
erc: Jag tar bort mina regler och byter till din =)
Jag håller på Erc. Vet inte om man vågar berätta hur många kaffemuggar det ligger på passagerargolvet eller hur leriga mina skor har varit idag =) Hundhåren i skuffen ska vi inte tala om, likaså cigaretterna...

Men allt går att städa till.
Får nog fylla i det där med vissa hårprodukter, för GE's skull.
I mitt fall skulle jag skjutsa min bror och en kompis till något dansställe. Hippa som de skulle vara hade de sprayat varsin cool företags logo i nacken på varandra med någon självlysande neonhårfärg. Jag blev ju inte så glad när jag hittade dessa logotyper spegelvända på 2 nackstöd i min bil med ljusgrå tygklädsel.

Tur att man inte har raggare med pomada i håret i bekantskapskretsen...

Z3 C 4Ever, i Halmstad finns det en besiktningskvinna som inte kommer i närheten av mina bilar, inte ens R5'an jag körde med i vintras hade hon fått besiktiga. =)

Fredrik M
Fredrik M :

Det var kanske inte den roligaste överaskningen man kan få, förstår om du blev lite ledsen då... Hoppas att det gick att få bort iallafall. :)

AEG :

Menar du att du har råkat ut för att nån har tagit fram hårspray i bilen och börjat spraya sig? Det är ju helt otroligt isåfall !

Lysande sammanfattning erc.

Ibland är det ok med kaffe, mackor, smutsiga fötter, mjäll, fylla mm. Oftast sammanfaller det med hur jag gör just den dagen.

Bara man håller käften o låter mig köra hur jag vill, dit jag vill och som jag vill.

Förövrigt är det skönt att ha en Miata - man blir sällan ombedd att åka till IKEA, Jysk eller ställa upp och skjussa en hel kväll.

/N

GE har kört taxi i tio år....finns inget jag inte råkat ut för....*ASG*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.