AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
12.313

Regler för att få åka med i din BMW

Sida 3 av 9
Du skall vara adlig och ha tagit simborgarmärket!

Eller inte ;) Sunt förnuft, rök ej. Inga småbarn :D

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Brukar inte era kompisar irriteras p g a reglerna?
Äh det är väl inte sååå noga man gör ju rent bilen ofta och mycket.

Ogillas:
*Vassa plagg
*Röka
*Gnäll om körstil
*Hund katt djurhår förbjudet = jag allergisk

Annars så är kag ganska liberal, jag tror att de flesta jag känner respekterar mig och min bil. Tror också att de kan tänka själva vad som kan vara lämpligt eller olämpligt.

-Phil
Nu får ni väl ändå ge er! Det är väl bilar vi pratar om? Bilar ska användas, annars kan man lika gärna sälja dem.
Använd sunt förnuft!!! Men det verkar vara en bristvara i det här samhället.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
berg35: Bilar samlar man på och använder sparsamt :-)

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Berg35:

Jag håller absolut med dig, en bil är till för att användas! En del personer här är ju helt otroliga vad det verkar som. Därmed inte sagt att jag tycker det är ok om någon kommer och "ställer till det" i min bil, men som du skrev -sunt förnuft...

Men om jag hade en bil som var lite speciell, typ en klassisk samlarbil eller så, så skulle jag nog ha lite hårdare regler.
kilroy
Klart är att bilar skall användas vilket ju inte förhindrar att man som bilägare är rädd om grejerna. Dom flesta (som inte röker) gillar inte rökning inomhus i bostaden...dom flesta med skinnsoffor i vardagsrummet gillar inte om nån sitter och kladdar med leverpastejmackor i soffan...Varför skulle man tillåta det i bilen...??Mvh kilroy
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
eller hur Kiroy,håller med dig man kan ju undra hur berg35 och GE ta vara på deras bilar o saker som man arbetar ihop för att köpa,skulle inte vilja köpa nått från dom!
Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
Regler??.. hmm

ja att alltid moona åt snuten & sluta repa taket när dom roofsurfar

** Live Fast - Die Young **
buffy11:

Det är ju precis det som är sunt förnuft! Men att sätt aupp regler som aldrig äta något i bilen tycker jag låter väldigt överdrivet. Jag har aldrig sagt att man "ska" kladda ner min bil eller att man ska röka i min bil. Men man behöver inte sätta upp någon regel för folk jag känner är såpass ansvartagande att de använder sunt förnuft och då behöver detta aldrig komma till diskussion.

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Jag hade en väninna en gång som hade två onsnutna barn. Alltid kladdiga om händerna och i ansiktet. Jag hade precis köpt min E38 och var väldigt rädd om den, samtidigt som jag ville visa upp den. Det tog inte många sekunder efter att jag hade plockat upp dom tre förrän jag kände fötter i ryggen. Jag verkligen såg framför mig hur skinnet repades och nöttes, rutorna kladdades ner och jag kände hur jag började koka. Droppen rann över när den ena kille drog upp rollon max och släppte rakt ner med en smäll, då vände bilen tvärt för att åka hem. Efter detta har min väninna en speciell regel:

* Inga barn

/Astroboy
buffy11 :

Nu är det ju så att du har ju ingen aning om hur min bil ser ut, och bara för att jag inte har en massa konstiga regler för hur folk ska sköta sig i min bil så behöver den väl inte vara vanvårdad va?

Min bil är förövrigt för det mesta både skapligt nytvättad och nystädad och "gött" i ordning, det då utan beteenderegler, så jag sköter nog min bil lika bra som dom flesta andra här!

Sen så kanske det är så att jag har väldigt bra åka med i bilen kompisar så jag behöver inga regler, kan t.ex aldrig någonsin komma på att jag skulle ha behövt bett någon kompis att inte röka i min bil... Är det någon som vill dricka nåt i min bil så brukar mina kompisar klara det utan att det blir dricka i hela bilen med.
Det är väl bara att spilla på?

En helrekond går på 1500 kronor och gör inredningen som ny igen. Jag är ganska försiktig med min bil men dricker gärna kaffe och bakar en prilla då och då.

Jag lämnade in en firmabil på rekond. Den var förjävla äcklig inuti. Det hade ätits smörgåsar i bilen i fyra veckor, full med lera och kaffe/läskspill och till det hade det rökts en jäkla massa cigg. Efter rekonden var den lilla caddyn i nyskick igen.

/S
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Nu e det så att vissa har inte det som kallas sunt förnuft,det verkar ju som ni båda har regler för vad som gäller i ärans bil,o det vet erans kompisar som mina vet ,jag vet det är ju bara en bil,men varför ska jag låta andra skita ner bilen när jag tycker om när den är ren o snygg som mitt hem.Jag har inte nån regel lapp som man får läsa innan man får hoppa in i bilen :) skulle vara lite överdrivit men jag säger till vad som gäller om tex när dom äter får dom slänga skiten efter sig torka upp om dom tappar mat, o ingen rökning! rökar inte själv o det luktar skit! ibland åker det andra som inte vet det,då säger jag till om dom hoppar in med en sigg i munnen eller mat i handen,för dom kan ju inte veta om man inte säger till dom.Fan skulle haft en regel bok så slipper man tjöta till varje gång :) skoja...
Lite sunt förnuft gäller. Gillar inte att folk äter "slafsiga" saker i bilen, så som hamburgare och kebabrullar.

Berusade personer går bra om jag känner dem väl annars får de ta det bra lugnt och inget dricka i bilen.
Finns nästan ingen som vill åka i baksätet för det är så litet så det gör ju att man slipper en del.

Min sambo vågar inte köra bilen så jag slipper det också:)

Däremot är det laglöst land i vår Audi 100, hehe.
Jag kom idag på att många av mina kompisar biter på naglarna, och gör så även i min bil. Och vad brukar nagelbitare göra när dom fått loss en nagelbit? Jo, dom spottar ut nagelbiten! Frasht att ha andras nagelrester i bilen kanske? Nej, inte direkt. Nog för att man inte ska operera i bilen, men ändå! Det värmer när man för höra ett ens bil är "kliniskt ren" =)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Snudd på vem som helst får åka med i våra bilar, jag har åtminstone aldrig nekat någon. Småknattar tycker det är jättekul att få åka sportbil och att få se dem stiga ur med ett jätteleende mellan öronen gör att någon liten dammfläck på mattan känns som en världslig sak.
Rökning och ätning är absolut förbjudet i bilarna, undantaget är hårda godisar som t.ex. Polly och Ahlgrens bilar. Bilarna lånas för övrigt inte ut till någon annan utan det är bara jag, pappa och mamma som får köra dem.

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
Inga skitiga skor, inget slaskande med glass eller annat, inget skrivande på rutorna när dessa är immiga. Bland annat... :) Jag är så j-vla pedant, så jag retar mig på bältena bak i bilen, då när folk alltid slarvar med att återställa dessa som dom var när de satte sig. Det är sjukt jobbigt. Och det värsta med tvådörrars är att folk blir så klumpidunsiga när dom ska sätta sig i baksätet. Och så ska det alltid vara så jävla bråttom... Så det slutar alltid med att det är grus o lera bak. *Suck* ;/

//Fredda
kilroy
Masten*"Snudd på vem som helst får åka med i våra bilar, jag har åtminstone aldrig nekat någon. Småknattar tycker det är jättekul att få åka sportbil och att få se dem stiga ur med ett jätteleende mellan öronen gör att någon liten dammfläck på mattan känns som en världslig sak".Det du skriver är ju precis vad det handlar om. Det handlar inte om att neka någon att åka med. Det handlar knappast heller om några "idiotregler", det handlar om ganska självklara uppföranderegler. Ingen här på forumet tänder väl en cigg hemma hos någon som avskyr rökning...??Mvh kilroy"Att diskutera med fruntimmer är som att läsa tidningen när det blåser" Herbert Tingsten

Bj
210
Bjärrn
Bmw 320i -92
Inga direkta regler gäller väl, men rökning i bilen hatar jag även skor på instrumentpanelen, lite hyffs får ju folk ha, äta i bilen är okej så länge folk inte spiller eller kladdar överallt med flottiga fingrar. Snusning okej så länge inget kladd förekommer. Grus på mattor får man nog stå ut med, kan dock störa mig på att vissa har så bråttom ut att dom "drar" skorna efter dörren och lämnar då en grusrand, men de går fort att torka bort. Ingen spya i bilen, ska berusade åka med får dom säga till om du måste ropa på dinosaurierna. Lite sunt förnuft och respekt att jag är rätt pedant med bilen. =)

MvH Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.