|
Sida 2 av 9
|
|
|---|---|
|
jisses vad med regler! Hos mig får ni: fippla med stereon hur mycket ni vill! skitiga kläder går bra om ni inte precis krälat i lera. baksätet är till för att användas, inte mer än fyra där dock. ät och drick hur mycket ni vill men spiller du tvättar du rent efter dig. förbjudet utan undantag, gäller även sambo: Rökning! Automat är bekvämt men helst med V8 muller |
|
Njuren |
Hade en gång en polare och två vänninor i baksätet och där sa jag strikt till om att dubbelmacka inte är bjudet BMW - i nöd och lust? |
|
Har ett par regler: Inga fyllesvin som kan spy ner bilen, men måttligt berusade går bra ;) (Helst) Inget spill, Det mesta får förtäras i min bil på villkoret om det spills måste den ansvarige torka upp efter sig, men spritdrycker får ej öppnas alls. Gärna rentorkade fötter pga äkta mattor i bilen :D Inga skitiga/oljiga kläder=ljusgrå skinnklädsel i bil'n Rökning STRIKT föbjudet även om det så sker genom öppen ruta osv.. åker ut direkt isåf Låna ut bilen brukar jag bara göra till brorsan och morsfarsan, kompisar får köra om jag sitter brevid ___ Mvh Patrik N. |
|
|
Fulla personer är förbjudna.... smått berusade går an om jag kodkänner deras beteenden som berusade. Totala personantalet i bilen får aldrig överskrida 5 prs. Att sparka till i tröskeln(vissa gör det t.o.m för att putsa skorna på grus och snö) vid instignig kan få mig vansinnig. Transportering av skitiga föremål/personer går jag heller inte med på. Man får inte röka eller förtära någo i bilen. Lånar ut bilen gör jag mycket ogärna. Vissa personer kan man förståss inte neka men de har lärt sig att det inte passar att fråga om de får låna den =). |
|
|
Astroboy: Man vet hur det brukar bli. Första året går man minst ett varv runt bilen för att leta efter repor varje gång man lämnat bilen. Efter det blir det bara 1 gång varannan dag. Klämma en burgare efter att ha placerat ut mängder med servetter som skydd är nog en grej som händer efter år ett. På vintern är det inte kul att gå ur bilen och trycka i sig burgaren. Självfallet så väljer man en burgare utan dressing och annat kladd. |
|
|
Att låna ut bilen existerar inte, endast 2 personer har förmånen att köra bilen när jag sitter bredvid. Förra året var jag på träningsläger på Åland, tränarkollegan är polis och då kände jag honom inte så bra, passagerar sätet såg ut som jag vet inte vad efter att han petat sig på alla möjliga ställen.. Och eftersom han är snut så vill man ju hålla sig lite väl med ordningsmakten... Så jag lät han hållas. Folk som lägger in en snus i bilen förstår jag mig inte på när det inte är deras egen bil. Han är portad i nya bilen... |
|
| Om det är någon som svinar i bilen säger jag till annars som när t.ex tjejen lånar bilen säger jag bara att hon ska ta det vackert och att bilen ska stå still när hon drar växelväljaren till P. | |
|
Ingen rökning i bilen och inget chokladätande, tex kexchoklad. VIlket väl är mardrömmen när den sprider sig över hela sätet. Låna ut bilen kan jag göra till folk som man har koll på hur de kör, tex far, mor och de polare jag har åkt mycket med och vet hur de kör. Jag förstår itne riktigt varför man inte vill ha folk i baksätet, då kan man väl köpa en tvåsitsig istället? |
|
|
Ekan, Det finns mig veterligen ingen tvåsitsig E34....? Jag vill helst inte ha någon i baksätet av flera anledningar: * Har ingen uppsikt över vad människorna där bak har för sig. * På grund av det trånga insteget och dåliga utrymmet bak i E34 så är det stor risk för nedsmutsning av tröskel, litster, invändig textil samt framstolarnas bakstycken, vid in-och utstigning. * De som sitter i baksätet brukar ofta vara väldigt noga med att kommentera min körstil. * Bränsleförbrukningen ökar, prestandan försämras. * Vägegenskaperna försämras. (Dessa två punkter gäller så klart även när man kör med hög last). Dessutom är baksätet bra för att förvara rena saker om platsen i bagageutrymmet inte räcker till. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
För mig är det viktigt att passagerarna använder sunt förnuft. Jag har inga speciella regler.. rökning är tillåtet, men inte hela tiden. Mat och dryck får förtäras, men slaskas det så får den personen ta konsekvenserna. Bälte är frivilligt (15 år och äldre..) Smutsiga kläder är också tillåtna, bara det inte färgar av sig på sätet.. Jag lånar ut bilen till de personer som jag räknar som mina vänner, om dom har körkort då och att jag inte behöver bilen samtidigt.. På många av er låter det som att ni knappt vågar backa ut bilen ur garaget.. Men vissa saker förstår jag att ni inte gillar (T.ex rökning i bilen.) |
|
|
Jag har en regel: Inga regler! ;) Håller med Golddigger till fullo! /Manray/ |
|
|
Manray: Härligt att någon tänker lika, annars blir man ju klassad som en grinig pedant :) |
|
|
Kalle Hansen: Givetvis är jag medvetan om att det inte finns någon tvåsitsig e34. Men förstår mer vad du menar med att du inte vill ha folk där bak nu när du gav lite mer konkreta exempel. |
|
|
skönt att höra att jag inte är ensam att ha regler, men det som gäller i mina bilar är: *inget kladdande på rutor. *ingen rökning *helst ingen mat, har hittat allt möjligt ätbart mellan benstöden och sätet.. *är bara jag och besiktningsmannen som kör mina bilar hunden får skita ner hur mycket den vill, han sket i bilen nu i veckan förresten:) konstigt att det nästan alltid är renast på förarplatsen när jag städar bilen invändigt:) är ganska petig av mig, men hatar skitiga bilar.. |
|
|
Golddigger och Manray det är inte så att vi inte vågar att ta ut bilen från garaget men grejen är att jag har dom raglerna för mig själv åckså så varför ska nån annan få göra nåt ja inte gör i min bil som ja verkligen tycket om :) Toni |
|
| Bälte är ett krav, och ingen rökning, men i övrigt så ... | |
|
Enkelt, skaffa en bruksbil, för vardagstransporterna, ett gäng ungar från hockeyträningen, utombordare i skuffen osv. Den kan man skita ner utan att det gör så mycket. Finbilen används just för - finåkning, inte att äta, inte att dricka nåt, glida omkring som idag en vacker vårdag och lyssna till sexans fina sång när man trampar på lite........ Mats BMW CS #5847 |
|
|
Ojojoj vilka regler grabbar! Har egentligen bara några "regler" ifall någon annan kör bilen när jag e full, och det är att se upp med oljetråget och att helst inte bränna upp däcken. Annars är mer eller mindre allt tillåtet, vafan en bil e ju en bil och missöden i form av spill och dylikt går att fixa. Men helst ingen äcklig fettdrypande grillmat i bilen, det är väl det enda då. Mvh ///Jonas M535'an Länk |
|
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Inga rökande djur i bilen :-) mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
Ojoj! Tråden växer så det knakar =) Skoj att se att det finns folk som är värre än en själv iaf! Får jämt höra hur töntig jag är när det gäller bilen...Hatar att städa bilen, så allt som eventuellt kan skita ner är portat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.