|
Sida 1 av 9
|
|
|---|---|
|
Som topicen säger, har ni några regler som era medpassagerare måst följa mer eller mindre slaviskt? Själv är jag ganska liberal, så länge dom inte ritar i imman på rutan eller dylikt. Sist nån skrev nåt i imman fick vederbörande putsa den rutan (bakrutan) + dom andra bakrutorna. | |
Carl Adam Andersén |
Aldrig köra bilen själva... |
|
Att dom inte är fler än 1 :-D |
|
|
Kul topic. Har haft en del bråk med tjejjer under åren... * Ta bort slask och grus från skorna ordentligt * Inga feta handkrämer * Inga kexchoklad/magnum/maränger/övermogna frukter... förresten ingen förtäring alls * Inget sminkande * Inga antifriss-sprayer eller kladdigt vax i håret * Inget krafsande på knappar och handskfack * Jag öppnar och stänger dörrarna * Helst inget lajjande med fönsterhissar eller stolinställningar * Inga skinnförstörande, vassa plagg * Säg till i god tid vid kissnödighet så jag slipper tvärnita * Säg till i god tid när vi ska svänga så jag slipper tvärnita OK, vissa regler kanske är överdrivna och nojjigheten minskar ju när man har billigare bilar, men ibland känner man sig ganska sträng och jag har nog sagt till om alla ovanstående punkter vid ett eller annat tillfälle. |
|
|
I 325:an gäller följande: * Inget drickande * Inget snusande i bilen * Inget ätande i bilen * Inga skitiga skor eller byxor. * Inget rökande utanför och sen kliva in. Kul att se hur länge man själv håller punkt 3 och 4. Ett år borde man kunna hålla sig. |
|
|
Snusbakning har aldrig någon kommit på att fråga mig om, men det där med att ta ett bloss, kasta fimen och sedan kliva in känner jag igen. Det har varit förbjudet i samtliga mina bilar, från billigaste till dyraste. Clubsport, försök håll dig lite längre än ett år på en ny bil, va? ;-) |
|
kilroy |
Jag har två generella regler för passagerare i mina bilar.- Inget ätande/drickande- Ingen rökningSen har jag några specialregler för vissa personer...för min svärmor (blivande?) gäller regeln att inte hojta så fort vi har någon bil närmare oss än 3 meter...hon börjar lära sig...För brorsans fru (som är trafikpolis) gäller regeln att lämna polisuniformen utanför bilen vid de tillfällen jag kör för fort...vilket hon faktiskt har lärt sig eftersom hon i smyg faktiskt ÄLSKAR att åka fort...hehe...För min fästmö gäller regeln att INTE stänga av radiosporten på stereon så fort hon sätter sig i bilen...Mvh kilroy |
|
Men herregud grabbar, lite att ta i där tycker jag :) Jag har 2 regler för passagerare: Inget ätande, men dricka går bra! för HUR i helvete säger man till en tjej att hon inte får dricka när hon håller en Festis flaska i handen med skruvkork? Ingen rökning! Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
| Dragolito: Du säger att hon får dricka hur mycket som helst ur flaskan så länge hon inte skruvar upp korken =) | |
|
ErikR: *hehehe* eller så tar jag å spänner åt korken så hon inte får loss den =) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
1. Slå inte igen dörren så man tror att rutorna och trummhinnan ska spricka. 2. Ingen mat, men sambon är undantag. (vågar helt enkelt inte förbjuda) 3. INGA djur, förutom en massa söta små hundar:) (läs orsak till nr 2) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
1) Ingen rökning (och inte heller fimpa utanför och sen kliva direkt in - minst 10 djupa andetag först! Mitt hjärtas dam tycker jag är fånig, men hon lyder....) 2) Inga skitiga skor på instrumentpanelen 3) Inga sura kommentarer om mitt körsätt /// Gunnar E. |
|
|
Jag håler med Carl Adam Andersén Att aldrig låna ut bilen ... mvh Lars |
|
|
*inget rökande *inga djur *inget fipplande med stereon (det är ju i min bil) *ha så rena skor som möjligt Sen undrar jag varför ingen nämnt den viktigaste punkten, nämligen att alla som åker i min bil ska ha bälte (annars kör jag inte en meter). Det är upp till var och en om dom vill ha bälte eller inte i deras bilar. Ska någon åka med mig så är det dock bilbälte som gäller annars får dom gå. |
|
|
När jag kör barn i bilen då tvingar jag dem att ha bälten på sig, och känner efter att det sitter bra fast! men vuxna får bestämma själva hur dem vill ha det?! bälte eller framrutan... Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
Carl Adam Andersén |
Rutan kan juh gå sönder om d inte har bälte på sig när d flyger ur stolen :) |
|
Jag gör det enkelt för mig och låter bara folk som jag vet kan uppföra sig åka med :-D * Lånar absolut inte ut bilen till någon. Endast utvalda har fått provköra, men då åker jag med. * Ingen förtäring som på något vis kan besudla bilens interiör. Vatten går bra, men inte så mycket mer. * Inget pillande med stereo. * Helst inga personer i baksätet * Absolut inga skitiga kläder/skor. Att man inte får röka i bilen är självklart. Det finns knappt något äckligare. Bälte förutsätter jag att alla har på sig. Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Carl: bättre jag ser mormor flyga i rutan än att hon delas mitt i tu av bältet =) Mvh Dragolito Svart som synden Länk |
|
|
*Inget rökande *Inga djur ------ Länk Länk |
|
Carl Adam Andersén |
Dragolito: Haha , kanske dags att ordna mindre vassa bälten, de där smala stållinorna kanske inte var så bra ;) |
|
hhehehe....de e roligt att höra att man inte e ensam om vissa grejer!!! * Lånar absolut inte ut bilen till någon ( förutom min pappa) * Inget pillande med stereo * Helst inga personer i baksätet * Inga skitiga kläder/skor * Inte får röka i bilen * Inte äta ( dricka går men bara visa personer som man kan litta på) * Små barn alltid bälten * Inte stänga dören genom att puta på fönstret eftersom ja har cupé ja de va väll några regler där heheh :) va ska man göra!! Toni |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.