|
|
|
|---|---|
|
Har tittat på en 325 coupe -95 som enligt mätaren har gått 12700mil. Enligt handlaren som importerat bilen har en tysk man i 65års åldern haft bilen från den var ny. Bilen är i mycket gott skick och helt utan styling och "lull lull". Han begär 69000:- Vad kostar det att mäta av "ljusenheten" eller vad det nu heter. Kan någon ge mig lite tipps om vad jag bör tänka på | |
| Kolla upp i det tyska reg beviset vad den här gubben heter och ring till honom och fråga hur långt han körde med bilen. Tel numret kan man hitta här: Länk | |
|
Tack! Men problem uppstår om gubben inte kan ett ord engelska???? |
|
|
Om du kan dålig tyska och gubben inte kan engelska så använd dig av den här: Länk Här kan du skriva in allt du vill på engelska och få det översatt till tyska. Jag har gjort så här tidigare och har lyckats ta reda på om en bil är skruvad eller inte. Du kan även fråga om bilen varit krockad etc. |
|
|
Det är omöjligt att upptäcka mätarskruvning genom elektronisk kontroll, om den är skickligt gjord. Enda sättet att någorlunda säkert verifiera en mätarställning är, som 3D Pinball säger, att kolla upp med tidigare ägare och/eller de verkstäder som stämplat serviceboken. Den bilprovningsstation som registreringsbesiktigat bilen har det tyska regbeviset (Fahrzeugbrief), det går att få ut en kopia av det. Där ska framgå namn och adress på alla ägare i Tyskland. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.