|
|
|
|---|---|
|
Har precis ställt på bilen. Och det första man gör är ju att åka och lufta däcken. Dock blev jag tveksam till hur vilket tryck jag skulle ha i däcken. Har 225-45-17 däck. Nån som vet vilket tryck som är bäst? MVH Micke | |
|
Jag har samma dimension som du och jag har 2.9 runt om. |
|
| kolla på insidan av förrardörren det sitter en sticker där med rätt lufttryck | |
| Gäller inte den stickern för original-hjulen? | |
|
Har 18" bmw stjärneker, på min lapp står det 2,5 Bar i ringtryck... Hade 2,9 innan men "luftade" ur det häromdagen, och OJ vad komfortabel bilen blev! |
|
|
Hoj.. är det någon som har fyllt med ren kväv-gas? Jag fick kvävgas istf vanligt plain old luft, men fattar inte riktigt poängen med det.. anyone? |
|
|
Alla däckgubbar jag pratar med rekomenderar i regel mer än det som står på dessa "stickers". 2,5 på 18" låter lite men Z4:an är väl inte så tung så det kanske är ok. På mina 225/45-17 kör jag 2,8 fram och 2,9 bak. ___ //Ulf |
|
|
Jag brukar aLLTID köra runt 3.0 bar på 18" på mina andra bilar(senast en A4-01) och det har varit helt ok, men Z4:an började nästan "hoppa" på vägen med det ringtrycket. Bilen svalde inga ojämnheter utan det smällde bara till så fort jag körde över ett brunnslock... Och som du sa, Z4:an är inte speciellt tung. |
|
|
Lttade minna sulor ifrån 2.9 till 2.6, detta gav en klart bättre komfort! Man får slänga i lite när det blir dags att gasa runt banan !! |
|
|
Kvävgas sägs hålla jämnare tryck i däcken vid varierande temperaturer. Mvh Thomas |
|
|
Jag undrar också om någon vet vad trycket ska vara i 19" 235/35 resp 265/30 ...bilen är lite stötig men det beror ju på storleken... No turboshit, just real power! |
|
|
Lade i 2.3 fram resp 2.5 bak på 17" (225 fram 245 bak). på lappen i förar dörren står det 2.0 resp 2.2 för den dimensionen. men jag tycker det låter lite... Vet inte om instruktionsboken säger nått annat? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.