|
|
|
|---|---|
|
Vilken del på bilden är hjälpstyrarmen?? Länk Är det omöjligt att byta hjälpstyrarmsbussningen utan att ha en press? Isåfall får jag lämna in bilen. Om jag gör det , någon som vet vad det kan kosta? Går det att köpa hela hjälpstyrarmen? Kollade på motornord men fick inte fram ngt vettigt. Vad kostar den i såfall för det lär ju vara smidigt att byta hela. | |
|
Hjälpstyrarmen är nr 14 på denna bild: Länk // Jögge Länk |
|
|
Oj hoppsan! Jag såg inte att du redan hade lagt in en bild... :-) // Jögge Länk |
|
|
Ja det går att köpa hela hjälpstyrarmen med bussningen ipressad. Kolla hos Mekonomen: Länk // Jögge Länk |
|
|
Här är rätt länk: Länk // Jögge Länk |
|
| Det var ju bra pris på mekonomen, lär ju knappast bli billigare att lämna in bilen för å få en ny bussning ipressad. Bussningen i sig kostar ju 140:- och med jobb på det landar det väl på drygt 1000 lappen. Ingen som vet vad BMW tar för den? Mekonomen brukar ju sällan vara billigast. | |
|
Jag har själv aldrig bytt denna bussning, men det ser ju iofs ut att vara ganska lätt att pressa ut den och att pressa in en ny. Det borde väl funka med ett vanligt skruvstäd med hylsor i lämplig storlek tycker jag... Å andra sidan så är det ju betydligt enklare att köpa hela hjälpstyrarmen med bussningen ipressad och bara montera... Jag funderar faktiskt på att köpa den kompletta varianten själv för att slippa lite bök... // Jögge Länk |
|
|
Det brukar inte alls vara svårt att pressa i och ur lagringen, ett hyfsat skruvstycke räcker som sagt gott... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Ingen som vet vad BMW tar för armen?? Undrar om dom har ännu bättre pris än mekonomen. Motornord hade inte ens armen. | |
|
Det är inte alltid som BMW har lägre priser än Mekonomen, och när det gäller en komplett hjälpstyrarm så är jag tveksam till att BMW skulle ha lägre pris på denna än Mekonomens ganska låga pris. // Jögge Länk |
|
|
Väcker en gammal tråd. Är det rätt hjälpstyrarm på mekonomen länken? Står hjälpstyrarm höger och som det ser ut på sprängskissen så sitter den ju på vänster sida från ratten sett. Mekonomens pris är riktigt bra då bara armen enligt realoem ska kosta 72$. __ BMW - When you need power and comfort. |
|
|
Hahahaha märkte inte ens att det var jag som startat tråden från första början. __ BMW - When you need power and comfort. |
|
|
Hjälpstyrarm heter det egentligen bara på höger sida, på vänster sida är det en styrarm (tvärtom för högerstyrda bilar), men lita inte på att Mekonomen har koll på detta... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.