|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen köpt en e32a! när jag hämtade den så hade den stått ett tag, så det var tvunget att starta med kablar. Tro de t eller ej killen kopplar Fel o det börjar ryka om batteriet! Nu får jag ingen ström till stereon, vet inte om den inte funkade tidigare heller! E en Novis i biljud. Vad e det som hänt? Hur kollar man om det finns ström i strömkabeln(instrument etc)? det räcker väl med att koppla in den tjocka svarta kabeln(ström), då skall väl radio displayen visa nått! BMW4ever Mvh glidarn e30 | |
|
Börja med att kolla huvudsäkringen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
"Erik" Kan det verkligen vara huvudsäkringen! allt det andra elektriska fungerar, fönsterhissar mm! sitter den på samma ställe på en e32!BMW4ever mvh glidarn e30 |
|
|
Kolla säkringen på baksidan av stereon. Mvh |
|
|
Inte rktigt säker på vad du menade med den tjocka svarta kabeln (ström) men om du menar den som du kopplar in till sterreon så behövs: svart (jord) röd (plus) gul (tändningslås) för o testa så koppla in både röd o gul på plus (är inte säker om de är gul lr röd som ska till tändningslåset, o glöm inte kolla säkringen på stereon! //Eddie - Freude am Fahren\\ |
|
|
"AlphaX" Du har möjligtvis ingen bra länk till "bilstereomontering" e som sagt grön på bilstereo! Var ute vid bilen och sammanställde en lista på kablarna och dess färger! Totalt 12st + strömkabeln. De tunna: ¤vit ¤vit/svart ¤svart/grå ¤röd/vit Dessa två sitter ihop i en kontakt ¤brun/orange ¤lila/blå/vit De tjockare: ¤brun ¤vit/lila Dessa två är ihoptvinnade ¤brun/gul ¤gul Dessa två är ihoptvinnade ¤brun/blå ¤blå Funktion och tillhörighet? Mvh glidarn e30 |
|
|
glidarn E30: Har du kollat säkringen bak på stereon? |
|
|
"rob_t_j72" Yepp! Har kollat och den var tyvärr hel! BMW4ever glidarn e30 |
|
|
"rob_t_j72" Yepp! Har kollat och den var tyvärr hel! BMW4ever glidarn e30 |
|
|
Först o främst! jag antar att kablarna du listat är de son går från bilen till stereon,? Med största sannolikhet bör "de tunna" kablarna vara till högtalarna - men det som är intressant först o främst är ju att testa så att stereon fungerar! Du skrev att där fanns 12 kablar + ström, hur ser ström kablen ut? är det bara en kabel? och en sista fråga, Var stereon monterad när ni kortslöt batteriet? Jag har gjort mitt bästa för o försöka hitta ngn sida som kan hjälpa dig med vart kablarna ska gå - hoppas de kan leda dig på rätt väg iallfall! "Färger på kablar" dock till e36, men bör vara liknande: Länk "Tips o trix" visserligen för e39: Länk Kopplingsschema till e34 (tror de ´e samma): Länk //Eddie - Freude am Fahren\\ |
|
|
"AlphaX" Problemet e löst, har nu kopplat in två st tunna kablar, som föregående bilstereomontör knipsat av mkt långt in! drog på tändningen o vipps så kom strömmen! så nu funkar det som det ska!BMW4ever tusentack Mvh glidarn e30 |
|
|
Skönt att de löste sig! //Eddie - Freude am Fahren\\ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.