|
|
|
|---|---|
| jag har 10 tums fälgar bak med ett et på 15 och fram 8,5 tums med et 13. På besiktnings instrumentet står det några olika alternativ men bredast där är är 9 tum med et 26 och 8 tum med et 20. Jag har däck enligt besiktningsinstrumentet, Har sökt överallt på forumet men alldrig riktigt fått nåt riktigt svar . Min fråga är klarar dessa fälgar en besiktning eller poliskontroll jag har inga problem med att dom skäver eller sticker utanför skärmkanterna. bilen i fråga är en 523 modell e 39. tacksam för svar av någon som vet säkert. | |
|
jag har iofs en e34 med 10 tums hjul på bak och 8,5 fram och det har inet varit nåt problem på besiktingen!! han berömde till och med bilen och fälgarna! //norda |
|
|
Arvings bil är helbilsgodkänd och får bara ha angivna dimensioner som finns inskrivna i registreringsbeviset, några sådana regler fanns/finns inte på en 93:a... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Dock så är det väl däckdimension som står angivet? Jag undrar ju om en ASB tekniker verkligen kollar +/- 5 i et samt om det är 9 eller 10" fälgar på bilen. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.