AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.719

Bmw 330ci prestanda?

pe
5
pedagogen
330ci sport - 01
330ci nån som har 0-100 km/h? Får olika uppgifter hela tiden.
Manuell 6.5 sek

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
pe
5
pedagogen
330ci sport - 01
men wendtan, det e ju ett disskussionsforum, var har du tjusningen i sökfunktionen??
Hehe, detta är en/ett databas/forum med enorm kunskap. Om den skall listas flera 100 gånger i rad så är de inte en särskilt effektiv sådan?

Du har en modell guide till vänster som listar prestanda för modeller/motoralternativ.

Min uppmaning att söka är en del av min signatur, just pga att den inte används i den utsträckningen som den borde.

Att svara på e46 svagheter 47 gånger kan bli lätt småtjatigt till exempel.

Vill du däremot dra igång en diskussion angående bmw så är det fritt fram, men denna tråden har inte de förutsättningarna då prestanda efterfrågas och inget mer.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
pe
5
pedagogen
330ci sport - 01
oj stephen king lugna ner dej, orka skriva roman...
Th
41
Thomas Elgström
E46 330 Ci Sport
klockade min på 6,3 sec med riktig mätutrustning.
ET20
Enligt BMW 330,s manual avverkas 0-100 km/h pa 6,9 sek med manuell lada och 7,5 sek med automat!

330 Ci cab -02 ///M
Th
41
Thomas Elgström
E46 330 Ci Sport
6,9 gäller väl caben? Coupen skall enligt BMW göra 0-100 på 6,5 och jag blev ganska förvänad när bilen visade sig prestera bättre än vad som utlovats.
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
thomas helt rätt

cabben väger 150kg mer än cupén därav skillnaden sen har ju cupén bättre vridstyvhet i också....

har du den sexväxlade lådan ???
Th
41
Thomas Elgström
E46 330 Ci Sport
Icke... Men vad spelar det för roll? Personligen tycker jag att det bara skulle vara jobbigt med en växel till. Man rejsar på ettan, tvåan och trean och man kör motorväg på femman. Jag vet inte vad det skilljer i utvexling mellan femman på en femväxlad än sexan på en sexväxlad. Det är kanske möjligt att man kan spara någon centiliter på mil i 110. Dessuton är ju bilen strypt vid 250.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Som alltid så verkar man glømma att man får rækna med att få olika svar på t ex. 0-100 tiden før en bilmodell, helt enkelt dærfør att det blir olika resultat i princip i var enda testrepa...

Om någon kørt 6,5 s så lær ju inte alla andra alltid køra exakt 6,5 s, ja inte ens den som fått till 6,5 s en gång kan rækna med att det blir så varenda gång.

En eller flera tiondelar far lætt sin kos hit eller dit vid minsta avvikelse från den perfekta repan, eller om man får till det ænnu mer perfekt om man sæger så.

Dærfør ær det rætt meningsløst att oroa sig før att man før en och samma bilmodell ser tider allt mellan 6,3-7,5 s beroende på vem som testat och hur man testat.

Dr Tinnitus

Th
41
Thomas Elgström
E46 330 Ci Sport
Dr Tinnitus...

Det jag ville ha sagt var att en bil för en gångs skull presterar lika bra eller bättre än vad som utlovats från fabrik. Har jobbat en hel del med prestandamätningar av bilar, och tyvär visar det sig ofra att bilen är betydligt långsammare (i acceleration) än vad fabrikerna utlovat trotts upprepade försök.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.