|
|
|
|---|---|
hampe m3 |
Har ju dykit upp ett par tråkiga trådar om mäniskor som tyvär fått motor havirier, så ja undrar hur pass uttbret är detta fenomen. Skulle vara intresant o veta hur många som varit med om det sammt vilken model o anledning (om man vet). mvh hampe |
hampe m3 |
kan ju börja, hade en svensk såld m3 93 årsmodel som tyvär gick åt skogen, perfekt historik+ väldigt litte mil. Fick litte litte olja i motorn efter en 2 så det gick som det gick, motor lampan existerade inte längre.. Det va då ja började luska litte, tyckte det dök upp några m3 varje månad på verkstäderna ja prattde m, alla m havirerade motorer. |
|
Då får väl jag börja och rapportera från min kärra, jag har inte (ännu) iallafall råkat ut för några tråkigheter med min M5:an. Obalans i däcken e det värsta som hänt... Sjöberg |
|
|
Har hatt et motorras på min 99 M5, ved 12000mil. vevlager(rod bearing) som gikk sønder på sylinder 8. Resultat = ny motor. På verkstedet sto en til 99 m5'a, produserat samme dag, med samme problem, på samme sylinder....vet ikke om det er tilfeldighet eller ikke. Årsaken er ikke kjent, muligens kjørt hardt på kall motor eller noe slikt av tidligere eier. Driver å kjører inn den nye motoren nå, skal bli godt når man kan gasa lite igjen! :) |
|
hampe m3 |
robertdn, vad kostade byttet, eller gick det på garantin?? |
|
Ingen garanti desverre, så røk på ca 160.000 :( Men man kan jo inte la bilen stå uten motor eller.... |
|
hampe m3 |
ajajajaj, safftigt, en å annan sömn lös natt, 160 000 e inget som bara sliker förbi. Ja sålde min uttan motor, va en riktig m3 entusiast som hade en verkstad som köpte den, de va bara någor enkelt fel kostade honom 5000 att fixa, dom 2 verkstäderna ja lyssnade på ville ha en bra bitt över 100 000, va litte väll saafftigt tyckte ja. men fick bra betalt för bilen, men nöjdastblev nog köparen, va utte på annons en vecka efter ja sålt den dagen efter såld igen.. svider fortfarandee. |
|
Polaren sköt ett enormt hål i sin M3E30 motor.....cylinderväggarna fanns inte kvar på den cylindern. Blev ett dyrt kalas det. ///Robban |
|
|
är inne på min andra M3a min första hade jag i 2,5år och den var det aldrig några probs med!! Min senaste är köpt i oktober så jag har bara kört 35mil med den... Men jag hoppas den håller =) Jag byter olja i mina M3or varje 500 mil samt håller efter alla andra oljor,filter mm i bilen.. |
|
|
Ett vevlager skar i min våren 2004... Lämnade iväg motorn till Köhler för total genomgång, och det va väl inte direkt billigt, men ändå värt varenda krona när man hörde hur den väl gick efter renoveringen! Enligt köhler så harde nån tidigare idiot till ägare slått på nån hemskt dåli olja som orsakat detta, i övrigt skulle motorn vara himla fin invändigt! Själv byter jag var 500 mil plus efter vinterförvaring! -Over and Out- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.