AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
617

Slutburk på E34..**

fi
74
firebird_350
Mercedes Benz E-Klass W211 E500 -03.
BMW 320I Touring -00. (Fruns).
..Hejsan Alla Glada..=))))

Har en E34 520 Touring -95 åå nu undrar jag om det finns nåt bra förslag på slutburk till avgassystemet till denna..???? Det får låta lite mer än original men framför allt så ska den inte strypa lika mycket som originalet gör, har hört ifrån säkra källor att den mesta strypningen på en BMW sitter i sista burken.

Kom med en massa bra förslag på en slutburk, Gubbs, vore roligt att sätta på nåt annat än stryparen på denna.

.............................MVH:// Harry S, Medåker.

There is no substitute to cubic inches.
Visa användare
284
halvgute
530i Touring-93
Prata med någon återförsäljare som säljer/monterar Ferrita System,dom kan fixa ditt problem!

¤¤¤¤¤¤¤Iron Maiden¤¤¤¤¤¤¤
9/7-05 Ullevi
Jag har oxå en slutburk som spelar på sista versen. Min bil låter bra och lagom nu. Men det är nog bara en tidsfråga innan den måste bytas.

Jag är nyfiken på vad du kommer fram till och vad det blir och pris givetvis.

520iT -96
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
"har hört ifrån säkra källor att den mesta strypningen på en BMW sitter i sista burken."

BMW har erkänt välflödande system och strypningen är mycket marginell. Så länge du inte har toktrimmat motorn gör det inget på effekten som märks med nytt system. 99% av alla som byter på sina bilar gör det för att få mera dånade och inte mer effekt.
fi
74
firebird_350
Mercedes Benz E-Klass W211 E500 -03.
BMW 320I Touring -00. (Fruns).
...Hejsan Igen..=))

Min säkra källa jobbar på Ferrita i Köping dvs. själva huvudfabriken där dom tillverkar dom rostfria systemen till bilarna. Tror inte att dom är helt fel ute när det gäller strypningen i systemet. Men det är ju klart, även säkra källor kan ha fel.

Mina tankar på slutburk ligger åt en rostfri burk av nåt slag eller så en Carbon burk......funderar även på att byta en större del av systemet, har bytt på andra bilar med gott resultat vad gäller avstämning och moment förflyttning. Har ingen som helst beräkningsgrund för detta utan kör helt på känn, har funkat över förväntan hittils.

Förresten, finns det nått extraktorrör som passar rakt av på en M50b20 tro..???? Hört vissa rykten om att en M3 ifrån en tidig sexa ska passa men har tyvärr inte fått detta verifierat.

............................MVH:// Harry S, Medåker.

There is no substitute to cubic inches.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

får jag låna tråden lite:) vad kostar slutburken från ferrita till en 530i -93 i rostfritt på ett ungefär?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.