AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
708

Går bara på 6

Fr
24
Frilansarn
750iA, -91
Skulle starta upp eländet (750-91) idag men den går bara på 6. Yttre besiktning ger att alla tändkablar "verkar" friska. Orkar inte pilla bort alla stift än, vad ska man börja söka?
Paap Reeder
... vill ju inte göra dig deprimerad ..... men kan ju säga att inte önskar jag mig ditt läge.

Att skriva ner allt som måste kollas tar för lång tid. Allt finns dock på forumet.
Sök på EML, spjällmotorer, gaspot, LLM, spjällsynkronisering ++++ m.m grejor som finns på den.

Men glöm inte forumets evangelium: faställ först felet - meka sedan.

MVH /// Paap R
när min 750 strulade och gick på 6 cylindrar så hade luftmassemätaren ballat ur.De sitter ju nån tråd i den som kan gå av.

MWH D

alain
Hej Frilansarn
Mitt namn är Alain.
Det säger Paap Reeder stämmer.
Jag har samma problem som du.
Man köper en varker och bra bil som man tycker om... till det kommer en sådan problem att man blir skit förbanad, men man tycker om den ändå och försöker att lössa problemet.på min her jag bytt:
batterie
bensin pump (båda)
bensinfilter (båda)
Komplet generator (den var kass)
spjällregulator (båda)
LLM (båda)
stift (12st)
kablar till dess
Grenrörpacknig (båda sidor)
ventillkappackning (båda)
Bakaxel packningar
Flera st givare
Fördelarlock med rotor (båda)
och mer små sacker.
Summa,... cirka 50.000-: med kunnig folk
det jag har kvar är: insugpackning som de har glömt att bytta, och lambda sånder. jag hoppas att efter detta, bilen kommer att gå bra.
det jag måste säga är att bilen går bara på 6a när det är kallt ut
och fuktig, efter en liten stund går den på 12a. det kan ända 2-3 gånger under en körning och det börja alltid precis när motor blir normal varmt, efter några ganger går den som det ska utan mer problem. nu, när det är varmare ut, det har inte vart någåt problem sen 3 veckor tillbaka.. Mycket stora kostnader. hade vetat det fran börja, hade jag skrotat bilen för länge sen men när man börja att reperera, man kan inte sluta.
lycka till med din pärla.
MVH ((Alain))

---
varje beröring av bromsen är ett tecken på rädsla!!!
Fr
24
Frilansarn
750iA, -91
Började med att kolla plocka bort fördelarlocket och rotorn på den "keffa" sidan, och den såg ut som den varit i en kinesisk kolgruva och solat. Gjorde ren prylarna och se på fan, den starta på alla 12 tror jag!
Dock rykte det rätt ordentligt. Och sen börja andra sidan låta skumt istället... Så gjorde rent den sidan också och nu verkar den ganska schysst, men antar att man borde ta en längre tur så den får gå varm. Och kanske lika bra att byta båda fördelarlocken och rotorerna i alla fall. Lossade några tändstift, men de ser bra ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.