AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
947

Förbannade djur(hund)ägare!

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Tvättade bilen igår så den var så ren och fin. Gick över hela bilen noga och ingående. Städade inv osv...

Åkte ner till macken för att köpa lite kvällsgodis och fick se när jag låst bilen på macken att jag "missat" en fläck i framfälgen. Av en reflex böjde jag mig ner och gnuggade på fläcken för att se om den gick bort. TRO PÅ FAN ATT DET VAR HUNDPISS!!!

Blir så trött på djurägare som inte håller koll på sina obäken.

Vad kan man göra åt sånt här "oskick"? Tankarna for snabbt åt elstängel, men vad tycker bilen om det. Om man tex hängde en tråd med elstängselspännig i dragkroken. Är fundersam till vad elboxar och dyl gillar det.

Alla tips är välkomna för att få bukt på detta!

Nu med nytvättad nedre framdel på bumsen..

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Först kattägarna i en tråd, sen hundägarna. Väntar med spänning på hästägartråden.. :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Samerna ligger också riktigt risigt till. ;)

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Jomen katterna går ju oftast lite som de vill, men hundarna går ju sällan själva utan där finns förhoppningsvis en tänkande matte/husse med som ser till dem lite iaf..

Sunt förnuft!

Förstår er ironi men det är inget roligt detta.

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Folk som låter sina hundar urinera på folks bilar är väl samma ena som slänger in kaninburar och halm i sina vänners nyputsade M5:or, för att knyta till en annan tråd.

/Fredrik

st
3.464
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Du har väl ingen Mazda, så varför bråka!

Mvh, Steaman

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Ni har väl den förtvivlade mazda ägaren (på radion) som ringer till reklamationsbyrån förtvivlad...
Känner mig som honom.

zum zum zum...

Diesel-räsern
/Rickard
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Du får väl också bygga om strålkastarspolningen...=)
Hangaround:

Jo det ska finnas någon "hästägartråd" någonstans på forumet. Ganska kul om jag inte minns helt fel... Det var var en BMW-ägare som hade fått låna en lada att parkera sin bil i en period.

Olyckligtvis så hade bonden även hästar i den omkringliggande hagen, vilka hade lyckats få upp ladugårdsdörren och sedan upptäcka att det visst fanns någon blankt och fint inne i ladan att skrubba sig lite på... Förutom det så hade kusarna även tuggat lite på backspeglarna...

// Jögge Länk

Jag hittade tråden: Länk

Läs dayenns inlägg en bit ner....

// Jögge Länk

...och Kalles svar
"Om du någon gång flyttar därifrån så tycker jag att det enda rätta vore att ha ihjäl gubbens hästj*vlar...förgifta dem eller något :("

/Udo Dirkelsniff

Länk
bu
294
buffy11
525:92 touring brokatrot
Nått fel på mazda eller har en tillsvidare :( :(
Men bondens kommentar var väl roligast:

"han sa åxå att han kunde köpa en burk färg så kunde jag måla över......även bucklor går att måla över."

// Jögge Länk

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Fan, jag som tänjde min fantasi till det yttersta.. så har det redan skett :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Hangaround: Nog kan du bättre än så! Jag menar, vad är utomjordingar till för om inte att skylla allt elände på? USA (Bush) verkar inte ha fattat detta dock =)

Kan "bevisa" det till och med! Alla har säkert funderat på vad som händer när strumpor bara försvinner, svaret är enkelt! Det är utomjordingar som beemar (uttalas biiimar) upp dom till sina rymdskepp. Vad dom sen används till finns det flera teorier om, en säger att dom använder svettiga strumpor som intergalaktiskt rymdbränsle, en annan säger att dom utför experiment på dom, en tredje säger att dom *host* "roar" sig med dom...Världsmästerskapen i Offtopic bör inte vara några som helst problem för mig =)

Ber om ursäkt till trådskaparen och alla andra som eventuellt kan känna sig stötta!
Ibland så har det hänt att en av våra hundar har lyft sitt ben mot våran Opel Kadett GT och det gör väl inte så hemskt mycket. Annat liv blir det om det händer när vi köpt vår BMW, då jävl... ;)

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Värst är väl ändå myggen och flugorna som inte kan hålla sig borta från fronten och vindrutan! Klart störande.. Dom borde ha lärt sig efter så många år att hålla sig borta från vägen, kan ju ändå inte vara skönt att bli utsmetad på det där viset. Kanske är det en böjelse dom har.. eller så älskar dom "chickenrace". Inte så smart :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.