|
|
|
|---|---|
| Min älskade 325 har stått över vinten i ett garge och batteriet har fryst sönder. vill nu byta batteriet men det ger ingen ström för centrallåset, kommer inte in i bagaget för att byta samt att nycklen inte funkar i bagagelåset. Vad gör man i en sådan situation??? Tack på förhand | |
|
Om du kommer in i själva bilen kan du ju öppna huven och koppla hjälpstartkablar till plus-terminalen som finns i motorrummet - och till jord förstås. Då borde du kunna få liv i c-låset. /// Gunnar E. |
|
| Har testat det redan men det vill inte fungera. Kopplade till en annan bil i ca. 15 min men det var inte ett liv i den ändå. | |
| inte ens till centrallåset ? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ken ev vara lurigt att koppla på en annan bil om batteriet frusit sönder kortisrisk??? iså fall inte bra för den laddande bilen ?? Massor av lösande olja och lirkande med låset i bakluckan ??. ///MVH Hasso Länk |
|
jag sprutade 5-56 och lirkade en stund men inget hjälpte. har en känsla att det kan har varit inbrott förut i bilen och den som ägde den kan ha bytt lås och inte gett vidare nycklen till nästa köpare. |
|
|
1. Om du är vig, kryp genom baksätet, lossa minuspolen och isolera (tejpa med eltejp) den. Koppla sedan ett annat batteri från huven, då bör det funka att få igång c-låset. 2. Är du inte vig, övertala/muta/hota någon som är det (tex en lillebror) att göra det. ;) |
|
|
Hade tänkt ta mig den vägen men det finns en metallplåt mellan baksäterna och bagaget. Får väl klippa upp den. men kan de då inte drabba säterna då??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.